02634027070

02634027071

LOCATION

البرز - فردیس - بین فلکه دوم و سوم - مابین خیابان 25 و 27

آندربایت چیست و چگونه درمان می شود؟

آندربایت چیست و چگونه درمان می شود؟

آنچه در این نوشته خواهید خواند:

آندربایت چیست و چگونه درمان می شود؟

در این محتوا با اصطلاح آندربایت آشنا می شوید ، اما آندربایت چیست و چگونه درمان می شود؟ آندربایت اصطلاحی است برای یک بیماری دندانی که دندان های قسمت جلو و ردیف پایین نسبت به دندانهای جلویی در ردیف بالا ،جلوتر هستند و به سمت بیرون فاصله دارند.

در برخی از موارد آندربایت ممکن است شدید باشد و باعث شود دندان های پایین کاملا به جلو کشیده شوند. موارد دیگر خفیف تر و تقریباً خیلی قابل مشاهده نیستند.

مشکلات آندربایت

underbite چیزی فراتر از یک مسئله زیبایی است. در حالی که برخی از افراد ممکن است عادت کنند که در موارد خفیف با این مشکل کنار بیایند ، موارد شدید ممکن است باعث مشکلات دهانی شود ، مانند:

  • مشکل در گاز گرفتن و جویدن غذا
  • صحبت کردن
  • درد دهان و صورت به دلیل عدم انطباق فک

نحوه چیدمان دندانها ممکن است تحت تأثیر عوامل مختلفی باشد. در حالت عادی ، دندان ها به گونه ای رشد می کنند که دندان های بالایی کمی روی دندان های پایین قرار می گیرند. دندان های مولر شما ( دندان های تخت و پهن پشت دهان ) باید در یکدیگر قرار بگیرند. چیدمان مناسب دندان باعث می شود هنگام غذا خوردن گونه ها ، لب ها یا زبان خود را گاز نگیرید.

عوامل به وجود آمدن آندربایت

عوامل مختلفی وجود دارد که باعث آندبایت می شود ، این شامل:

عادت های کودکی

برخی از عادات دوران کودکی ممکن است خطر ابتلا به آندربایت یا سایر انطباق دندان ها را افزایش دهد. عوامل موثر در این موارد عبارتند از:

  • مکیدن انگشت شست
  • فشار دادن روی دندان با زبان
  • استفاده از پستانک در کودکان بالای 3 سال
  • تغذیه طولانی مدت از یک بطری بیش از سالهای کودک
  • ژنتیک

مشکلات ژنتیکی

در اکثر مواقع ، underbite ارثی می باشد. اگر حداقل یک فرد دیگر در خانواده شما نیز به آن مبتلا باشد ، احتمال ابتلا به آن وجود دارد. ژنتیک همچنین در مورد شکل و اندازه فک و دندان فرد نیز تاثیرگذار است.

ممکن است شخصی با دندانهایی بسیار نزدیک به هم متولد شده ، تحت تأثیر قرار گرفته ، دارای شکل غیر عادی باشد ، یا اینکه به درستی در کنار هم قرار نگیرند. برخی نقایص مانند شکاف لب یا کام نیز ممکن است در بدو تولد ظاهر شوند. همه این شرایط ممکن است در بعضی مواقع منجر به سو انسداد شود.

صدمات وارد شده به فک

صدمات شدید صورت ( مثل تصادف ) ممکن است باعث آسیب دائمی استخوان فک شود. اغلب ، ترمیم استخوان های شکسته امکان پذیر است ، اما فک ها پس از جراحی مجدد ، همیشه به درستی کنار هم قرار نمی گیرند. این می تواند باعث آندربایت شود.

تومورها

تومورها در استخوان فک یا در دهان ممکن است باعث بیرون آمدن فک ها شوند.

درمان تحت بایت

 بیشتر افراد با دندانهای کاملاً همسان و ردیف متولد نشده اند. معمولاً دندان های کمی نامرتب به هیچ گونه درمان پزشکی احتیاج ندارند. با این حال ، اصلاح کردن آنها ، به ویژه هنگامی که شدید باشد ، لازم است و می تواند فواید بزرگی داشته باشد.

  • تمیز کردن دندانها راحت تر خواهد شد.
  • خطرات برای پوسیدگی دندان و بیماری لثه کاهش می یابد.
  • فشار کمتری روی دندان ، فک و عضلات صورت خواهید داشت ( این می تواند خطرات شما در شکستن دندان و همچنین علائم دردناک اختلالات گیجگاهی فکی را که با آندربایت شایع هستند کاهش دهد ).

برخی از روش های درمانی معمول برای آندربایت عبارتند از:

  • درمان در منزل

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به طور منظم علاوه بر مراجعه به دندانپزشک برای معاینه و تمیز کردن ، از قسمتهای مهم درمان دندانهای سالم است. اما کسانی که مشکل کمبود دندان یا سایر مشکلات دندانی دارند باید از دندان های خود مراقبت ویژه کنند تا از آسیب و پوسیدگی و خراب شدن بیشتر جلوگیری کنند.

دندانهای خود را حداقل دو بار در روز و هر بار دو دقیقه با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید. به مسواک زدن در امتداد خط لثه و از داخل ، خارج و پشت دهان خود توجه کنید. حتماً علاوه بر مسواک زدن ، از نخ دندان نیز استفاده کنید. حداقل دو بار در سال برای معاینه و تمیز کردن به دندانپزشک مراجعه کنید.

  • درمان پزشکی

درمان پزشکی تنها راه اصلاح واقعی آندربایت و تراز صحیح دندان ها است. درمان های پزشکی می توانند ظاهر یک کمبود را بهبود بخشند. در موارد کمتر از آندربایت ، دندانپزشک ممکن است بتواند از سیم یا بریس پلاستیکی یا سایر درمانهای دندانپزشکی استفاده کند تا دندان ها را به جای صحیح خود منتقل کند.

برداشتن یک یا چند دندان در فک پایین نیز ممکن است به بهبود ظاهر یک آندربایت کمک کند اگر ازدحام بیش از حد دندان ها به این مسئله کمک کند.  در موارد شدید underbite ، دندانپزشک ممکن است جراحی را برای اصلاح این بیماری توصیه کند.

Underbite برای کودکان

هرچه زودتر برای درمان underbite مراجعه کنید ، بهتر است. اگر آندبایت در کودک کم است و خیلی مشخص نیست ، باید حداقل تا 7 سالگی صبر کنید تا به دنبال درمان اصلاحی مانند بریس ها باشید. آن وقت است که دندان های دائمی شروع به روییدن می کنند.

اگر کودک شما دچار آندربایت شدید باشد ، خصوصاً اگر ناشی از نقص مادرزادی مانند شکاف لب باشد ، جراحی زودرس ممکن است کمک کند. با دندانپزشک و پزشک کودک خود صحبت کنید تا ببینید چه درمانی را توصیه می کنند. جراحی خطرات خاص خود را دارد و فقط در کودکان باید مورد استفاده قرار گیرد چون بعد از درمان ، توانایی غذا خوردن ، تنفس یا صحبت کردن برای آنها راحت می شود.

جراحی آندربایت

اکثر جراحان دهان و دندان می توانند با موفقیت این جراحی را انجام دهند. چندین نوع متداول جراحی برای اصلاح آندبایت وجود دارد که شامل تغییر شکل برای جلو کشیدن فک بالا یا عقب بردن فک پایین است. در بعضی موارد ، استفاده از سیم یا بریس ممکن است شکل مناسب استخوان فک را حفظ کند.

جراحی خطرات مختلفی دارد ، از جمله خطرات مرتبط با بیهوشی عمومی ، عفونت ، مشکلات خونریزی و اسکار.

جراحی شامل معاینه ، اشعه ایکس ، بیهوشی عمومی ، برش استخوان ، تغییر شکل استخوان و تغییر مکان فک است. پیچ ، صفحه ، سیم و نوارهای لاستیکی نیز پس از جراحی فک را در جای خود نگه می دارند. بهبودی بعد از جراحی فک یک تا سه هفته طول می کشد و اغلب دندانپزشک پس از جراحی بریس یا سایر وسایل دندانپزشکی را برای صحیح نگه داشتن دندانها به شما توصیه می کند.

می توانید با ما تماس بگیرید تا درباره دندان های خود مشاوره دریافت کنید ، امیدواریم که این مطلب ( آندربایت چیست و چگونه درمان می شود؟ ) مورد رضایت شما عزیزان واقع شده باشد. برای دیدن مطالب بیشتر به سایت کلینیک حکیم مراجعه کنید.