02634027070

02634027071

LOCATION

البرز - فردیس - بین فلکه دوم و سوم - مابین خیابان 25 و 27

ارتودنسی در بارداری

ارتودنسی در بارداری

آنچه در این نوشته خواهید خواند:

ارتودنسی در بارداری

آیا کسانی که دندان های شلوغ و روی هم رفته ای دارند به ارتودنسی در بارداری فکر کرده اند؟ اگر تا به حال به این موضوع فکر کرده اید ، باید بگوییم که درمان در بارداری هیچ مشکلی ندارد و ممکن است یکی از بهترین زمان ها برای انجام این کار باشد.

رژیم غذایی بارداری در دوره استفاده از ارتودنسی

هنگام استفاده از بریس از غذاهای زیر خودداری کنید:

  • غذاهای ترد مانند چوب شور ، آجیل ، سیب و هویج
  • غذاهای سفت و سخت
  • تافی ، آب نبات چسبناک یا میوه های خشک
  • غذاهای شکننده مانند چیپس و ذرت بو داده

انجام یا ادامه درمان ارتودنسی در دوران بارداری کاملاً بی خطر است. با این حال ، شما باید مطمئن شوید که اگر باردار هستید یا قصد باردار شدن دارید ، به متخصص ارتودنسی خود اطلاع دهید ، زیرا این ممکن است برخی از رویکردهای مراقبت شما را تغییر دهد.

اگر باردار هستید و در نظر دارید درمان ارتودنسی را شروع کنید ، عاقلانه است که پیش از این با پزشک متخصص زنان و زایمان نیز صحبت کنید.

بارداری چه تاثیری روی دندان ها می گذارد؟

شاید تعجب کنید که بارداری می تواند به طور قابل توجهی روی دندان های شما تأثیر بگذارد. حتی اگر قبل از بارداری مشکلی با دندان هایتان نداشته باشید ، ممکن است در حین بارداری متوجه برخی تغییرات یا آزارها شوید. به عنوان مثال ، بارداری در برخی از زنان باعث ایجاد التهاب در لثه می شود.

نکته: اگر شما در طول بارداری تورم لثه را تجربه می کنید ، ممکن است برای بی حس کردن درد یخ بجوید. این مورد می تواند براکت های شما را بشکند.

وقتی فکر می کنید بدن شما در دوران بارداری تغییر می کند ، احتمالاً آخرین چیزی که تصور می کنید تفاوت در دهان و دندان شماست.

از آنجا که بارداری باعث تورم می شود ، در واقع ممکن است متوجه یک پدیده دندانی به نام تومورهای بارداری شوید ، این هیچ چیز خطرناک و بدخیمی نیست. فقط یک تورم بیش از حد موقتی است که در بین دندان های شما ایجاد می شود.

نقش هورمون ها در ارتودنسی

هورمون ها در دوران بارداری نیز می توانند دندان ها را شل کنند. این بدان معنا نیست که دندان های شما در معرض خطر افتادن هستند ، اما برای ارتودنتیست بسیار مهم است که هنگام درمان احتمال چنین تغییراتی را در نظر بگیرد ( این دلیل دیگری است که باید فوراً در مورد بارداری خود به ارتودنتیست خود بگویید ).

به دلیل این عوارض جزئی ، در دوران بارداری ممکن است لازم باشد که قرار ملاقات با ارتودنتیست خود را کمی بیشتر تنظیم کنید. به طور متوسط ​​بیمار باید هر هشت هفته یکبار برای معاینه به پزشک مراجعه کند ، اما ممکن است به معاینه های بیشتر ( مثلا به هر پنج یا شش هفته یکبار ) احتیاج باشد.

ممکن است برای عکس برداری از دندان هایتان توسط اشعه نگران باشید و این کاملا طبیعی است ، بهتر است در حین بارداری در معرض تابش این اشعه قرار نگیرید یا از آن اجتناب کنید.

اما اگر واقعا لازم بود ، متخصصان ارتودنسی یک وسیله محافظتی دارند که روی ناحیه شکم شما قرار می گیرد تا اطمینان حاصل شود که نوزاد در حال رشد در معرض تابش اشعه قرار نمی گیرد.

سلامت دندان در بارداری

یکی دیگر از موارد مهم این است که سلامت دندان می تواند در دوران بارداری مسئله ساز شود. چند جنبه مختلف بارداری می تواند بر سلامت دندان شما تأثیر منفی بگذارد.

نوزادی که درون شما رشد می کند به مواد مغذی زیادی احتیاج دارد و آنها را از شما می گیرد. بسیاری از خانم ها در دوران بارداری کمبود کلسیم را تجربه می کنند ، که سلب کلسیم از بدنشان باعث ضعیف شدن دندان ها می شود.

مصرف یک ویتامین قبل از تولد و حتی یک مکمل کلسیم می تواند کمک کند. اما اگر دندان ها ضعیف شوند ، بیشتر در معرض پوسیدگی هستند که در صورت استفاده از بریس نیز خطرناک تر است. رعایت بهداشت دهان و دندان برای جلوگیری از پوسیدگی مهم است.

بهداشت دهان و دندان

ما به اندازه کافی بر اهمیت رعایت بهداشت دهان و دندان در طی درمان ارتودنسی تأکید می کنیم ، اما اگر باردار باشید این امر حتی ضروری تر هم می شود. متخصص ارتودنسی به شما یاد می دهد که چگونه از بریس های خود مراقبت کنید تا باکتریها یا ذرات غذا را از بین ببرید و همچنین لثه ها را نیز سالم نگه دارید.

یکی از تأثیرات ناخوشایندی که بسیاری از زنان در اوایل بارداری متحمل می شوند ، تهوع است. اگر استفراغ می کنید ، دندان های شما در معرض اسید معده قرار می گیرند که یک اسید قدرتمند است و باعث از بین رفتن فلز ارتودنسی می شوند.

همچنین اسید معده می تواند دندان های شما را فرسوده کند. اگر در دوران بارداری خود دچار استفراغ شدید ، باید فوراً دندان های خود را بشویید و مسواک بزنید.

اگر نگران مصرف دارو در دوران بارداری خود هستید ، خبر خوب این است که برای درمان ارتودنسی نیازی به استفاده از هر نوع دارویی نیست. همچنین به ندرت پیش می آید که یک متخصص ارتودنسی نیاز به انجام روشی تحت بیهوشی داشته باشد ، بنابراین دیگر نگران تأثیرات آن بر روی نوزاد نخواهید بود.

آیا در بارداری ارتودنسی دردناک تر می شود؟

متأسفانه ، در بعضی موارد ، بیماران باردار ممکن است کمی ناراحتی و درد بیشتری نسبت به حد متوسط ​​در بریس ها داشته باشند. این نتیجه افزایش حساسیت عصبی است که بارداری ایجاد می کند.

همچنین افزایش التهاب در لثه ها ، که این مورد برای همه اتفاق نخواهد افتاد ، اما خوب است که از ابتدا بدانید که این احتمال وجود دارد.

نتیجه گیری

بسیاری از زنان باردار نگران ظاهر خود هستند. این نیز میزان قابل توجهی از ناراحتی را ایجاد می کند. برخی از زنان ممکن است در طول بارداری از ارتودنسی پرهیز کنند تا از تشدید نگرانی در مورد ظاهر و درد جلوگیری کنند.

اگر ظاهر اصلی ترین نگرانی شماست ، استفاده از Invisalign را توصیه می کنیم. در این گزینه از یک مدل پلاستیکی و شفاف از دندانهای شما استفاده می شود – شبیه نگهدارنده – که درمان ارتودنسی شما را پنهان می کند. با پیشرفت درمان باید ترازها را به روز کنید ، اما این گزینه باعث کاهش دید بریس ها می شود.

می توانید با ما تماس بگیرید تا درباره دندان های خود مشاوره دریافت کنید ، امیدواریم که این مطلب ( ارتودنسی در بارداری ) مورد رضایت شما عزیزان واقع شده باشد. برای دیدن مطالب بیشتر به سایت کلینیک حکیم مراجعه کنید.