02634027070

02634027071

LOCATION

البرز - فردیس - بین فلکه دوم و سوم - مابین خیابان 25 و 27

ارتودنسی مخفی چیست؟

ارتودنسی مخفی چیست؟

آنچه در این نوشته خواهید خواند:

ارتودنسی مخفی چیست؟

اگر به دنبال انجام یک ارتودنسی ایده آل هستید این مطلب را دنبال کنید ، ارتودنسی مخفی چیست؟ این نوع از ارتودنسی برای کسانی که نمی خواهند بریس هایشان قابل مشاهده باشد مناسب می باشد. بریس های لینگوال ، بریس هایی هستند که در قسمت پشت دندان ها قرار می گیرند.

تمام بریس ها به یک متصل کننده احتیاج دارند ، بریس های لینگوال نیز نیاز به اتصال یک براکت به هر دندان با استفاده از سیم فلزی دارند تا در جای خود ثابت بمانند. اما تفاوت بزرگ این روش درمانی با بریس های سنتی این است که این براکت ها در پشت دندان های شما ثابت می شوند. بنابراین ، اصلا قابل مشاهده نیستند.

انواع بریس و درمان

بریس های معمولی در قسمت جلو و بیرون دندان ها قرار می کیرند که موقع صحبت کردن و لبخند زدن کاملا مشخص هستند ، اما کسانی که روی این موضوع حساس هستند و نمی خواهند بقیه متوجه این موضوع شوند که از ارتودنسی استفاده می کند ، می تواند بریس های مخفی که در پشت دندان ها نصب می شوند استفاده کند.

بنابراین کسی نمی تواند ببیند شما از بریس استفاده می کنید. بریس ها در پشت دندان های شما پنهان شده و هنگام لبخند زدن و صحبت کردن قابل مشاهده نیستند. آنها به صورت سفارشی برای شما تهیه می شوند ، اکثر بیمارانی که می توانند با بریس های معمولی درمان شوند ، می توانند با بریس های مخفی نیز درمان شوند.

رژیم غذایی در هنگام داشتن بریس های مخفی

شما باید از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید ، از غذاهای شیرین (مثل نوشابه) و همچنین غذاهای ترد ، سفت و سخت که ممکن است به بریس شما آسیب برساند اجتناب کنید.

آیا بعد از ارتودنسی مخفی دندان ها صاف می مانند؟

همانند سایر روش های ارتودنسی ، ما توصیه می کنیم که از نگهدارنده استفاده کنید تا مطمئن شوید دندان های شما به موقعیت اولیه خود برنمی گردند. این می تواند یک قطعه سیم نازک و کوچک باشد که به پشت دندان های شما متصل شده است و یا یک نگهدارنده اکریلیک مخصوص جدا سازی است.

آیا ارتودنسی مخفی دردناک است؟

تمام انواع بریس ها کاملاً بدون درد هستند ، اما مدتی بعد از نصب و تنظیم آن احساس ناراحتی در قسمت دندان ها و لثه دارید که این درد کاملا طبیعی است و بعد از گذشت چند روز درد کمتر می شود و از بین می رود که یک روال کاملا طبیعی است.

آیا بریس های مخفی تأثیری در گفتار دارند؟

خیر ، فقط ممکن است چند روز درد داشته باشید که بعد از گذشت آن کاملا طبیعی می شوند. فقط نکته ای که وجود دارد این است که ، هر چند هفته یکبار به دندانپزشک خود برای معاینه مراجعه کنید تا سیم بریس را محکم کند چون امکان دارد به دلیل جابه ای دندان ها سیم کمی شل شود و شما اصلا متوجه این موضوع نشوید.

درمان سفارشی

ارتودنسی مخفی متناسب با فرم منحصر به فرد دندان های هر شخص و نیازهای درمانی فردی تهیه و آماده می شوند. براکت های سفارشی و سیم های خم شده روباتیک به یکدیگر متصل هستند و با هم کار می کنند تا دندان های شما را با کمترین درد به طور موثر صاف کنند.

  • بریس های فلزی

اولین نگرانی که بیشتر مردم در مورد بریس ها دارند ، شکل ظاهری آن ها است. اما بریس های امروزی از براکت های بزرگ و سنتی فلزی که ممکن است در ذهن داشته باشید فاصله زیادی گرفته اند. بریس های امروزی کوچکتر و براق تر هستند و بعضی از آنها (که به صورت مخفی و در پشت دندان ها نصب می شوند) عملاً دیده نمی شوند.

  • بریس های سرامیکی

براکت های سرامیکی برای ظاهری طبیعی تر و زیبایی بریس ها هستند که شبیه به ارتودنسی فلزی نیست و تقریبا به رنگ دندان ها می باشند برای کسانی که نمی خواهند بریس های آن ها کمتر دیده شودند و یا به چشم نیایند علاوه بر بریس های مخفی بریس های سرامیکی نیز توصیه می شوند.

البته که بریس های سرامیکی با بریس های مخفی قابل مقایسه نیستند ، اما نوع سرامیکی آن کمتر از فلزی به چشم می خورد.

در اینجا متداول ترین اصطلاحاتی که باید در مورد دندانپزشکی و استفاده از ارتودنسی بدانید آورده شده است:

  • Archwire : سیمی است که تمام براکت ها را به هم متصل می کند. این سیم برای ایجاد یک فشار ملایم برای جابجایی دندان ها در جای خود می باشد.
  • براکت : قطعات فلزی یا سرامیکی است که با استفاده از چسب دندان به دندانهای جلویی ، دندانهای برش و پرمولر متصل می شوند. هر براکت کمک می کند تا سیم در جای خود قرار گیرد.
  • لوله های باکال : یک قسمت فلزی کوچک به دندان های آسیاب متصل می شود. هر لوله باکال دارای یک تورفتگی است که سیم را در جای خود نگه می دارد.
  • Ligature : لیگاتور همان چیزی است که سیم را روی براکت ها ثابت نگه می دارد. غالباً لیگاتور نواری است (یا شفاف یا رنگارنگ).

نتیجه گیری

دندان های نامرتب می توانند مانع توانایی صحبت کردن و غذا خوردن راحت شما شوند و حتی باعث ایجاد مشکلات فکی می شوند. در بعضی مواقع مشکلات فکی و دندان ها به حدی زیاد است که در هنگام تنفس نیز شخص را مورد آزار قرار می دهد.

انجام بریس در هر سنی می تواند مفید باشد و مشکلات دهان و دندان شما را برطرف کند. اگر ارتودنسی را از سن کم شروع و انجام دهید در بزرگسالی کمتر اذیت و دچار مشکل می شوید.

می توانید با ما تماس بگیرید تا درباره دندان های خود مشاوره دریافت کنید ، امیدواریم که این مطلب ( ارتودنسی مخفی چیست؟ ) مورد رضایت شما عزیزان واقع شده باشد. برای دیدن مطالب بیشتر به سایت کلینیک حکیم مراجعه کنید.