02634027070

02634027071

LOCATION

البرز - فردیس - بین فلکه دوم و سوم - مابین خیابان 25 و 27

اپن بایت چیست و چگونه درمان می شود؟

اپن بایت چیست و چگونه درمان می شود؟

آنچه در این نوشته خواهید خواند:

اپن بایت چیست و چگونه درمان می شود؟

انواع ، علل و گزینه های درمان اپن بایت چیست و چگونه درمان می شود؟ اپن بایت یک نوع نادرست سو انسداد (عدم انطباق) است ، این شکل از عدم انطباق زمانی اتفاق می افتد که دندان های قسمت جلوی بالا و پایین به سمت بیرون متمایل شده اند و هنگام بسته شدن دهان روی هم قرار نمی گیرند. می تواند در جلوی دهان (قدامی) یا پشت دهان (خلفی) باشد.

Open Bite قدامی

Open Bite قدامی زمانی اتفاق می افتد که دندان های برش (دندانهای جلویی) در فک بالا و پایین روی یکدیگر قرار نگیرند. این می تواند روی تمام دندانهای جلویی یا فقط چند دندان تأثیر بگذارد. درمان به طور معمول ضروری است زیرا بیماران قادر به گاز زدن و پاره کردن غذا با دندانهای جلویی نیستند و یا در آن مشکل دارند. صحبت کردن نیز ممکن است برای برخی از بیماران دشوار باشد.

درمان می تواند به کاهش مشکلات گفتاری کمک کند ، اما تضمینی نیست. این به دلیل این است که گفتار در اوایل کودکی ایجاد می شود و اگر دندان های دائمی قبلاً رشد کرده باشند ، ممکن نیست.

Open Bite خلفی

اپن بایت خلفی در مقابل اپن بایت قدامی است. این اتفاق زمانی رخ می دهد که دندان های پشتی ، از جمله دندان های آسیاب مولار و پرمولر ، هنگام جویدن و گاز گرفتن چیزی را حس نکنند و از هم فاصله داشته باشند. در یک بایت طبیعی ، دندانهای پشتی در فک بالا باید کمی در خارج از دندانهای فک پایین قرار بگیرند. درمان معمولاً ضروری است زیرا بیماران نمی توانند به درستی پیزی را بجوند.

Open Bite دندانی و اسکلتی

اپن بایت دندانی مانع از رویش دندان حاصل می شود ، در حالی که اپن بایت اسکلتی به دلیل رشد غیر طبیعی صورت است (ژنتیک). این ممکن است شامل رشد نامنظم مولرها یا استخوان فک باشد که دور از یکدیگر رشد می کنند.

اگر نیش باز ناشی از ژنتیک نباشد ، می تواند به دلیل عادات دهانی ضعیف باشد. به عنوان مثال ، نوزادان غریزه طبیعی مکیدن دارند ، اما باید آنها را در 3 یا 4 سالگی از این کار منع کنید.

دلایل دیگر عبارتند از:

  • استفاده زیاد از پستانک و بطری
  • مکیدن لب پایین
  • تنفس با دهان
  • هنگام استراحت داشتن “وضعیت زبان به جلو” (وضعیت نادرست زبان)
  • رشد دندانها روبه جلوی
  • اختلال مفصل گیجگاهی فکی (TMD یا TMJ)

اصلاح Open Bite : گزینه های درمان ارتودنسی

بسیاری از کودکان در مرحله دندانپزشکی اولیه دچار اپن بایت باز هستند ، این زمانی است که دندانهای شیری در حال افتادن هستند و دندانهای دائمی شروع به رشد می کنند.

بچه ها ممکن است یک بار رشد کنند و دندانهای دائمی کاملاً رویش پیدا کنند ، مگر اینکه مال اکلوژن به دلایل ژنتیکی (اسکلتی) ایجاد شود. به عنوان مثال ، اگر عادت های دوران کودکی (به عنوان مثال مکیدن انگشت شست) در اوایل کاهش یابد و فک و دندان های دائمی به طور طبیعی رشد کنند ، ممکن است اپن بایت خودش اصلاح شود.

برنامه های درمانی معمول برای اپن بایت شامل موارد زیر است:

  • سیم‌کشی دندان‌ها و استفاده از هدگیر

این دستگاه رشد فک را کنترل می کند و تراز دندان ها را بهبود می بخشد. هدگیر از ترکیب با بریس استفاده می شود. بستگی به مقدار و شدت نامرتب بودن ها دندانپزشک می تواند از گگ هانی نیز استفاده کند (بایت بلاک) که همان بریس‌های ارتودنسی است که برای اصلاح کردن اپن بایت استفاده می شود.

  • استفاده کردن از TSAD

TSAD که همان انکوریج اسکلتی است یکی از بهترین درمان ها برای کنترل کردن انکوریج است. یکی از بهترین مزایای این ابزار کنترل عمودی است که با وسایل دیگری مثل گگ دهای و یک دکمهی پلاستیکی و همچنین چهارباله که در کنار آن است و از جنس نیتینول می باشد نیرویی در جهت عمودی وارد می کند. دندان ها در قسمت عقب به داخل کشیده می شوند و اپن بایت در جلوی دندان ها از بین می رود.

  • انجام جراحی

از جراحی بیشتر برای بزرگسالان و زمانی استفاده می شود که دیگر رشد استخوان فک متوقف شده باشد و اپن بایت شدت زیادی داشته باشد.

نتایج درمان اپن بایت چیست؟

تقریبا تمام بیمارانی که از طریق جراحی مشکل اپن بایت آنها درمان شده است ، از تغییراتی که در شکل فک و صورتشان به وجود آمده است کاملا راضی هستند. چون به حالت مورد نظر خود دست پیدا کرده اند و اپن بایت آن ها کاملا از بین رفته و دندان هایشان به سادگی روی هم قرار می گیرد.

می توانید با ما تماس بگیرید تا درباره دندان های خود مشاوره دریافت کنید ، امیدواریم که این مطلب ( اپن بایت چیست و چگونه درمان می شود؟ ) مورد رضایت شما عزیزان واقع شده باشد. برای دیدن مطالب بیشتر به سایت کلینیک حکیم مراجعه کنید.