02634027070

02634027071

LOCATION

البرز - فردیس - بین فلکه دوم و سوم - مابین خیابان 25 و 27

ایمپلنت ساب پریوستئال

ایمپلنت ساب پریوستئال

آنچه در این نوشته خواهید خواند:

ایمپلنت ساب پریوستئال چیست؟

آیا در مورد ایمپلنت ساب پریوستئال چیزی شنیده اید؟ ایمپلنت های زیر سطحی می توانند عملکرد استخوان فک را جایگزین برخی از اقدامات دندانپزشکی کنند. آنها اغلب برای کسانی که مایل به ایمپلنت دندان هستند یا نیاز دارند، اما مقدار کافی استخوان برای پشتیبانی از اندوستئال ندارند استفاده می شوند.

ایمپلنت ساب پریوستئال یا همان زیر سطحی به جای اینکه مستقیماً در استخوان فک مانند دیگر ایمپلنت ها نصب شود، از یک چارچوب فلزی که بین استخوان فک و لثه اما در زیر ناحیه اطراف استخوان قرار دارد، استفاده می کند، پریوستوم لایه نازک بافتی بین لثه و استخوان فک است.

ایمپلنت زیر سطحی در بالای استخوان، زیر بافت لثه قرار می گیرد. از آنجایی که ایمپلنت به جای اینکه روی استخوان فک نصب شود روی آن قرار می گیرد، در این میان میزان وجود استخوان فک یا شکل فک اهمیتی ندارد. زمان بهبودی برای ایمپلنت های زیر سطحی معمولاً کوتاهتر از زمان کاشت های داخل لثه است. با این حال، زمان عمل جراحی تقریباً یکسان است و تقریباً به تعداد مشابه ویزیت از مطب نیاز دارد.

چه زمانی ایمپلنت ساب پریوستئال توصیه می شود؟

این نوع از کاشت معمولاً برای بیمارانی توصیه می شود که استخوان فک آن ها دچار فرسایش شده و تمام یا اکثریت دندان های عقب خود را از دست داده اند و فقط برای دندان های عقب می باشد، برای دندان های جلو استفاده نمی شود. از آنجا که ایمپلنت یک ساختار فلزی است که در بالای استخوان فک و زیر لثه قرار دارد، پشتیبانی مورد نیاز برای ایمپلنت را بدون آسیب بیشتر به ساختار استخوان فک آسیب دیده ارائه می دهد.

برخی از بیماران به دلیل از دست دادن استخوان ناشی از مشکلات تیروئید، کمبود کلسیم یا افزایش سن، ایمپلنت های زیر سطحی دریافت می کنند. گاهی اوقات، فقدان استخوان از یک بیماری ارثی ناشی می شود و این مشکل همیشه به دلیل عدم رعایت بهداشت دهان و دندان نیست.

ایمپلنت ساب پریوستئال در کجا نصب می شود؟

ایمپلنت های زیر سطحی بیشتر برای دندان های عقب استفاده می شوند، نه دندان های جلو چون طی فرآیندی که به نام استخوان شناخته می شود در استخوان فک جوش می خورد، بنابراین ایمپلنت دارای پایه ای بسیار پایدار خواهد بود. ایمپلنت اندوستئال، در جای خود باقی می ماند و دیگر نگران حرکت یا لیز خوردن آن نخواهید بود.

دلایل کاندید نشدن برای کاشت ایمپلنت ساب پریوستئال

کسانی که دارای استخوان فک کم عمق هستند ممکن است کاندیدای مناسبی برای کاشت اندوستئال نباشند، تا زمانی که از سلامت کلی لثه خوبی برخوردار هستید و هیچ گونه منع مصرف ندارید، باید اقدامات لازم را انجام دهید. هنگامی که برای مشاوره اولیه به مطب دندانپزشک مراجعه می کنید، دندان ها و لثه شما را بررسی می کند، اگر لثه امکان نصب ایمپلنت ساب پریوستئال را داشته باشد به شما اطلاع می دهد.

این کاشت معمولاً برای بیمارانی توصیه می شود که به ایمپلنت های دندانی نیاز دارند، اما فاقد استخوان فک کافی برای قرار دادن پست اندوستئال هستند. کودکان خردسال یا آنهایی که هنوز دندان هایشان در حال رشد است، معمولاً کاندیدای مناسبی برای انجام عمل کاشت زیر سطحی نیستند زیرا به سختی می توانند چارچوبی ایجاد کنند که با بزرگ شدن آنها تنظیم شود.

سن مناسب برای انجام ایمپلنت پریوستئال

اغلب برای کسانی توصیه می شود که استخوان فک آنها در حال رشد نیست، اما نمی توانند حمایت ساختاری از ایمپلنت اندوستئال را بدون در نظر گرفتن دلیل فقدان استخوان فک انجام دهند. اگر استخوان فک به دلیل بیماری، مانند بیماری پریودنتال خراب شده باشد، بیماران باید تلاش های بهداشت دهان و دندان خود را بهبود بخشند تا عمل موفقیت آمیز باشد.

ایمپلنت ساب پریوستئال چگونه کار می کند؟

اگر بیمار به ایمپلنت دندان نیاز دارد، معمولاً  اندوستئال نصب می شود. این یک پیچ فلزی است که با جراحی بر روی استخوان فک نصب می شود و با گذشت زمان، به بخشی از استخوان فک تبدیل می شود.

وقتی فردی فاقد استخوان فک برای نگه داشتن پیچ است یا اگر دارای استخوان فک بسیار کم عمقی است، دندانپزشک می تواند یک قاب فلزی (به نام ایمپلنت زیر سطحی) بین استخوان فک و لثه ها نصب کند، سپس ایمپلنت ها به قاب فلزی متصل می شوند.

روش کاشت ایمپلنت پریوستئال

بسته به میزان بهبودی بیمار و پیچیدگی عمل، روش زیر سطحی نیاز به چندین مراجعه به دندانپزشک دارد و می تواند تا چندین ماه طول بکشد. با این حال، هنگامی که برای انجام عمل کاشت زیر سطحی به مطب مراجعه می کنید، موارد زیر را تجربه خواهید کرد:

  • در اولین ملاقات، سی تی اسکن از استخوان لثه برای ساختن قاب فلزی انجام می شود تا به درستی برای نصب آماده شود.
  • هنگامی که قاب آماده شد، برای بار دوم و انجام مراحل نصب به مطب مراجعه می کنید.
  • منطقه نصب تمیز و از بی حسی موضعی استفاده می شود.
  • سپس دندانپزشک برش کوچکی در لثه در محلی که قاب ایمپلنت در آن نصب می شود ایجاد می کند.
  • آنها وارد بافت لثه می شوند، اما نه در استخوان فک.
  • در صورت لزوم، قاب فلزی نصب و تنظیم می شود.
  • سپس لثه ها از طریق بخیه زدن بسته می شوند.
  • بعد از گذشت مدت زمان لازم وقتی لثه ها بهبود یافتند، در مراجعه سوم پایه های ایمپلنت روی قاب نصب می شوند تا بتوان پروتز دندانی را قرار داد.
  • و در مرحله آخر ممکن است تاج یا پل موقت برای زیبایی روی آن ها قرار داده شود.

دستورالعمل های مراقبت های بعد ایمپلنت پریوستئال

بهبودی هر بیمار کمی متفاوت می باشد، به طور کلی در محل انجام جراحی درد خفیف تا متوسطی ​​را به مدت چند روز تجربه می کنید. معمولاً می توانید درد را با داروهای ضد درد که دکتر دندانپزشک برای شما تجویز می کند را کنترل کنید. همچنین سیگار کشیدن می تواند خطر شکست روش را افزایش دهد پس این نکته را رعایت کنید.

نتیجه گیری

نصب قاب پشتیبانی برای کسانی که استخوان فک آنها قادر به پشتیبانی از این فرایند نیست را فراهم می کند. ممکن است در ناحیه عمل کمی تورم در فک ایجاد شود و تا یک هفته طول بکشد. از کیسه های یخ و داروهایی مثل ایبوپروفن برای کاهش تورم و تسکین درد استفاده کنید. توصیه می کنیم چند روز از فعالیت های سنگین مثل ورزش کردن خودداری کنید.

همچنین باید چند روز فقط غذاهای نرم بخورید و از غذاهای سفت، چرب و تند خودداری کنید. بهداشت دهان خود را نجام دهید تا عفونت ایجاد نشود. از دهانشویه ضد باکتری استفاده کنید یا دهان خود را با آب نمک گرم خوب بشویید.

می توانید با ما تماس بگیرید تا درباره دندان های خود مشاوره دریافت کنید ، امیدواریم که این مطلب ( ایمپلنت ساب پریوستئال ) مورد رضایت شما عزیزان واقع شده باشد. برای دیدن مطالب بیشتر به سایت کلینیک حکیم مراجعه کنید.