02634027070

02634027071

LOCATION

البرز - فردیس - بین فلکه دوم و سوم - مابین خیابان 25 و 27

بریس یا اینویزیلاین؟

بریس یا اینویزیلاین؟

آنچه در این نوشته خواهید خواند:

بریس یا اینویزیلاین؟

اگر بریس یا اینویزیلاین را در نظر دارید ، احتمالاً تعدادی سوال از این قبیل دارید: کدام یک موثرتر است؟ بریس یا اینویزیلاین؟ کدام یک مقرون به صرفه است؟ با وجود گزینه های فراوان در دنیای درمان ارتودنسی ، بیماران تعدادی سوال از این قبیل و سایر سوالات را می پرسند.

اما در پایان تمام این سوالات ، درمانی را انتخاب می کنند که بهترین کار را انجام دهد. انتخاب محبوب معمولاً بین بریس های فلزی و Invisalign است.

تفاوت بریس یا اینویزیلاین چیست؟

در زیر تفاوت بین بریس های فلزی و Invisalign را توضیح می دهیم :

اصول درمان

بریس ها و Invisalign هر دو برای صاف کردن دندانها ، بهبود لبخند و سلامت کلی دهان شما طراحی شده اند. بریس های فلزی از یک براکت فلزی تشکیل شده اند که روی هر دندان جداگانه چسبانده می شوند و سپس توسط یک سیم وصل می شوند که به گونه ای محکم می شود که هر دندان را به تدریج در جای مناسب خود تنظیم کند. سیم توسط نوارهای لاستیکی کوچکی در جای خود قرار گرفته است که این نوارها در رنگ های متنوعی وجود دارد.

Invisalign دندان های شما را بدون سیم و براکت صاف می کند ، با استفاده از یک سری وسایل متحرک شفاف ، سفارشی و متحرک به نام aligners. برخلاف بریس فلزی ، سیستم Invisalign فقط بیش از پانزده سال است که وجود دارد.

بریس های فلزی

بریس های فلزی رایج ترین و پر استفاده ترین نوع بریس ها هستند. بارزترین تفاوت بین بریس ها و اینویزیلاین این است که بریس ها قابل جابجایی نیستند. با این وجود ، آنها در رفع مسائل پیچیده و سخت دندان بسیار کارآمد هستند و معمولاً سریعتر از Invisalign به نتیجه می رسید.

در حالی که زمان درمان از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت است ، اما میانگین استفاده از بریس ها از 18 ماه تا 3 سال است. اما اغلب مردم علائم بهبود را خیلی زود نیز می بینید. این امر ضمن تشویق به ادامه روند ، می تواند به اعتماد به نفس شما نیز افزایش یابد.

یکی از مواردی که باعث می شود برخی افراد از انجام بریس دور نشوند ، میزان نگهداری است که در این طرح درمانی وجود دارد. غذاهای زیادی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید ، براکت ها و سیم ها هر از گاهی نیاز به تنظیم دارند و هنگام استفاده از نخ دندان می توان به راحتی در اطراف آنها حرکت کرد.

بیماران هر ( 4 تا 8 هفته ) یکبار برای ویزیت و پیگیری بریس های فلزی باید به دندانپزشک خود مراجعه کنند. در طی این قرارها ، نوارهای متصل به براکت ها را تغییر خواهند داد و سیم نیز محکم تر یا در کل عوض می شود. این کار خیلی زمان بر نیست و دندانپزشک آن را به راحتی انجام می دهد.

ممکن است بعد از هر قرار ملاقات ، در ناحیه دندان ها دچار درد یا فشار شوید ، اما در عرض یک یا دو روز درد و فشار از بین می رود ولی اگر از بین نرفت به دندانپزشک مراجعه کنید. بسیار مهم است که از این قرارهای حیاتی چشم پوشی نکنید. انجام ندادن این کار به احتمال زیاد برنامه درمانی اصلی شما را طولانی می کند.

اینویزیلاین

چیزی که Invisalign را به چنین گزینه درمانی محبوبی تبدیل می کند ، قابلیت جابجایی و نامرئی بودن آن است. با این کار می توانید برای غذا خوردن ، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن یا در موارد خاص که نمی خواهید اینویزیلاین در دهانتان باشد آن را خارج کنید. از آنجا که قابل جابجایی هستند ، می توانید بدون نگرانی از شکستن یا شل شدن ، هرچیزی را که دوست دارید بخورید و بنوشید!

ما دستورالعمل هایی که در مورد نحوه و زمان استفاده از آنها باید رعایت کنید را به شما می دهیم. همچنین متوسط ​​زمان درمان اینویزیلاین بین 6 تا 18 ماه است ، اما طول درمان اینویزیلاین ممکن است مانند بریس های فلزی در هر بیمار متفاوت باشد. این امر زمانی اجرا می شود که از اینویزیلاین برای مدت 20 تا 22 ساعت در روز استفاده شود ، زیرا هرگونه استفاده نکردن و یا کم استفاده کردن می تواند باعث طولانی شدن زمان درمان شود.

مراجعه به دندانپزشک و معاینه دندان ها برای بیماران Invisalign از 4 تا 6 هفته یکبار انجام می شود و در هر مراجعه می توانید ببینید که چقدر تغییر ایجاد شده ، همچنین بیماران برای همگام شدن با تغییر مکان دندان ها ، هر 1 تا 2 هفته یکبار اینویزیلاین را تغییر می دهند. این قسمت مهمی از روند صاف کردن است. اگر بیمار از قرار ملاقات با پزشک را انجام ندهد ، درمان می تواند طولانی شود پس به این نکته توجه کنید.

نتیجه گیری

هر گزینه درمانی را که انتخاب کنید فقط برای بهبود و اصلاح لبخند نیست بلکه سلامت کلی دهان و دندان شماست. این تصمیم نباید ساده گرفته شود ، بنابراین یافتن دندانپزشک مناسب که هم با بریس و هم با Invisalign تجربه داشته باشد بسیار مهم است. کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی دکتر حکیم به شما پیشنهاد می کند که کدام روش را انتخاب کنید تا به بهترین نحو ممکن نتیجه را ببینید.

تیم ما سال ها تجربه کار با بریس و Invisalign را دارد ، ما این اطمینان را به شما خواهیم داد که هر برنامه درمانی را می خواهید انجام دهید بهترین نتیجه را می گیرید.

می توانید با مراجعه به سایت دندانپزشکی حکیم نمونه درمان ها را ببینید و برای مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید و یا به مطب مراجعه حضوری داشته باشید.

امیدواریم که این مطلب ( بریس یا اینویزیلاین؟ ) مورد رضایت شما عزیزان واقع شده باشد. برای دیدن مطالب بیشتر به سایت کلینیک حکیم مراجعه کنید.