02634027070

02634027071

LOCATION

البرز - فردیس - بین فلکه دوم و سوم - مابین خیابان 25 و 27

ترمیم کامپوزیت

ترمیم کامپوزیت در فردیس

آنچه در این نوشته می خوانید:

ترمیم کامپوزیت در فردیس

ترمیم کامپوزیت از اکریلیک تشکیل شده است که به رنگ سفید ( دندانی ) است. بسیاری از مردم ترمیم کامپوزیت را “پر کردن” می نامند. با این حال ، یک تفاوت اساسی در این است که ترمیم کامپوزیت فقط با اکریلیک سفید انجام می شود در حالی که “پر کردن” به ترمیم دندان با هر ماده دندانی اشاره دارد.

چه زمانی به ترمیم کامپوزیت نیاز است؟

ترمیم کامپوزیت برای ترمیم ساختار دندانی که در دندان وجود ندارد استفاده می شود. از دست رفتن ساختار دندان می تواند ناشی از (پوسیدگی دندان) ، ضربه به دندان ، نقص مینای دندان ( برخی از افراد با ناهنجاری در ساختار دندان متولد شوند ) سایش دندان ( فرسایش یا سایش ) یا برای اهداف زیبایی باشد.

آیا ترمیم های کامپوزیت مشخص هستند؟

خیر ، ترمیم های کامپوزیتی در صورت انجام صحیح و درست با شکل مناسب اصلا مشخص نیستند. برخی از دندانپزشکان ممکن است سوراخ و حفره ای که در دندان ایجاد شده را پر کنند و شکل دندان را در نظر نگیرند. با این حال ، اگر آناتومی شکل دندان را درست ترمیم کنید زیبایی به دندان می دهید و ترمیم انجام شده قابل مشاهده نخواهد بود.

دندانپزشک چگونه ترمیم کامپوزیت را انجام می دهد؟

در مرحله اول ، دندان جدا شده است. سپس سطح ترمیم شده با چسب دندان آماده می شود. مواد کامپوزیتی به صورت چند لایه به صورت لایه لایه در می آیند و به شکل مورد نیاز روی دندان قالب می شوند. پس از آن ، رزین کامپوزیت با نور ماورا بنفش تنظیم می شود تا به شکل مورد نظر دربیاید.

میزان موفقیت ترمیم کامپوزیت چقدر است؟

ترمیم کامپوزیت با موفقیت انجام می شود و احتمال شکسته شدن آن از 1 تا 5 درصد متغیر است که معمولا میانگین پایینی دارد. مهمترین دلایل شکستن در دندانهای خلفی ( پوسیدگی دندان ) و آسیب دیدگی است. با وجود دندان های قدامی ، دلایل اصلی زیبایی منجر به شکست ترمیم می شود که میزان شکستن و آسیب بسیار کم است.

آیا می توان ترمیم های کامپوزیت را چندین بار تعویض کرد؟

ترمیم های کامپوزیت می توانند جایگزین شوند اما در حالت ایده آل هرچه کمتر انجام شود بهتر است. هر بار که کامپوزیت دندان برداشته می شود ، برداشتن آن بدون آسیب رساندن به مینای دندان و عاج محیطی ( بافت سخت زیر مینای دندان که اکثریت دندان را تشکیل می دهد ) دشوار است.

پس از ترمیم کامپوزیت از چه مواردی باید خودداری کرد؟

پس از انجام دادن کامپوزیت ، می توانید بلافاصله غذا بخورید یا نوشیدنی میل کنید و نیازی به اقدامات احتیاطی خاصی نیست ، اما باید مراقب باشید که نشکند ، درست مانند دندان های خود از آنها مراقبت کنید. پس از ترمیم کامپوزیت ، توصیه هایی که باید از آن اجتناب شود همان توصیه های کلی در مورد مراقبت از دندان است ، مانند جلوگیری از جویدن ناخن یا جویدن وسایلی مانند درب قلم ، که ممکن است به کامپوزیت آسیبی وارد کند.

ترمیم دندان با کامپوزیت

ترمیم دندان با کامپوزیت روش و انتخاب بسیار مناسبی است برای کسانی که نمی خواهند ترمیم آنها قابل مشاهده باشد. هزینه کامپوزیت از آمالگام بیشتر است اما ، با ترمیم دندانها از طریق کامپوزیت تشخیص آن از دیگر دندانها دشوار است چون به رنگ دندان می باشد و قابل مشاهده نیست.

گلاس آینومر چیست؟

وقتی که دندانهای کودکان دچار آسیب دیدگی و خرابی می شوند و به ترمیم احتیاج دارند ، با مراجعه کردن به دندانپزشکی اطفال معمولا ترمیم از طریق آینومر را پیشنهاد می دهند چون همرنگ دندانها است.

نتیجه گیری

برای ترمیم دندانها می توان از مواد دیگر مثل آمالگام و یا گلاس آینومر استفاده کرد ، اما معمولا کسانیکه دوست ندارند ترمیم آنها قابل مشاهده باشد آینومر را انتخاب می کنند وبیشتر هم برای کودکان به کار می رود چون قابلیت وصل شدن به دندانهای کودک را دارد و از نظر دارویی نیز دارای خاصیت درمانی است. آینومر ماده فلوراید از خود آزاد می کند که این ماده پوسیدگی دندان کودکان را کاهش می دهد.

می توانید با ما تماس بگیرید تا درباره دندان های خود مشاوره دریافت کنید ، امیدواریم که این مطلب ( ترمیم کامپوزیت یا گلاس آینومر ) مورد رضایت شما عزیزان واقع شده باشد. برای دیدن مطالب بیشتر به سایت کلینیک حکیم مراجعه کنید.