02634027070

02634027071

LOCATION

البرز - فردیس - بین فلکه دوم و سوم - مابین خیابان 25 و 27

تفاوت کامپوزیت ، لمینت و تاج دندان

تفاوت کامپوزیت ، لمینت و تاج دندان

آنچه در این نوشته خواهید خواند:

تفاوت کامپوزیت ، لمینت و تاج دندان

لبخند یکی از اجزای اصلی و تاثیر گذار در زیبایی است. ظاهر دندان های شما تأثیر قابل توجهی در اعتماد به نفس شما دارد ، که باعث می شود جذاب تر و جوان تر به نظر برسید. اما تفاوت کامپوزیت ، لمینت و تاج دندان چیست؟

کامپوزیت ، لمینت و تاج دندان هر کدام روش های زیبایی دندانپزشکی و راه حل های مناسبی برای به دست آوردن دندانهای سفید و سالم هستند. آنها نازک ، به رنگ دندان و سفارشی می باشند که روی دندان ها و در قسمت جلویی متصل می شوند. فقط تاج مقداری با این دو روش گفته شده متفاوت است ، به این دلیل که برای استفاده از تاج یا همان پل دندانی باید آن را با چسب به دندان کناری متصل کرد.

اگر بخاطر فضای ناهموار بین دندانهایتان و یا دیگر مشکلات دندان اعتماد به نفس خود را از دست داده اید و نمی توانید راحت لبخند بزنید ، با مراجعه به کلینیک درمانگاه شبانه روزی حکیم می توانید سلامت دندان های خود را به دست بیاورید.

تصمیم گیری در مورد اینکه کدام روش برای شما مناسب است به مجموعه ای متفاوت از معیارها برمی گردد. پس از بررسی دقیق و بررسی مزایا و معایب انواع روکش های دندان ، می توانید با کمک دندانپزشک بهترین روش را انتخاب کنید.

انتخاب روکش مناسب

قبل از انتخاب نوع خاصی از روکش ، ابتدا باید بفهمید که آیا کامپوزیت ، لمینت و یا بریج راه حل های مناسبی برای شما هستند یا خیر. چون روکش دندان برای همه افراد مناسب نیست.

مزایای روکش دندان :

  • اصلاح دندانهایی که کج ، زشت و یا افتاده هستند.
  • بازگرداندن دندان های شکسته یا آسیب دیده
  • دندانهای لکه دار و تغییر رنگ داده
  • دندانهایی که با ساییده شدن تغییر شکل داده اند.
  • دندانهایی که فاصله زیادی دارند.

مزایای روکش کامپوزیت

روکش های کامپوزیت دارای مزایای بیشتری نسبت به روکش لمینت هستند ، که مهم ترین آن هزینه است. به طور متوسط ​​، قیمت لمینت چیزی حدود دو برابر کامپوزیت است ، که برای برخی از افراد این گزینه بسیار مهم است.

طول درمان انواع روکش ها

  • کامپوزیت : روکش کامپوزیت اغلب می تواند در یک جلسه تکمیل شود. دندانپزشک دندان های شما را مقدار کمی تراش می دهد و آماده می کند ، سپس مواد کامپوزیت را مستقیماً روی دندان های شما قرار می دهد و به حالت دلخواه شما در می آورد. پس از اتمام کار ، باید صیقل داده شود تا ظاهری طبیعی و شبیه دندان داشته باشد.
  • لمینت : استفاده از لمینت بیشتر از کامپوزیت طول می کشد ، زیرا روکش باید توسط دندانپزشک قالب گیری شود و سپس در آزمایشگاه آماده شود ، قبل از وصل کردن روکش سطح دندان های شما باید تراش داده شوند. بعد از آماده سازی دندان ها ، روکش به وسیله یک چسب محکم و سخت روی دندان ها چسبیده می شود.
  • تاج دندان : این روش درمان نیز طول می کشد ، دندانپزشک قالب دندان شما را می گیرد و بعد از آماده شدن در آزمایشگاه ، دندانپزشک تاج ( پل ) دندان را با استفاده از چسب روی دندان های چپ و راست شما وصل می کند تا به این صورت جای خالی دندانی که ما بین این دو دندان سالم است و از دست رفته پر شود.

نکته مهم : اینکه روکش یا تاج برای شما مناسب باشد به شرایط دندان ها و آنچه می خواهید اصلاح کنید بستگی دارد. شرایط معمول برای ترمیم تاج این است که یک دندان خود را از دست داده باشید و نخواهید از ایمپلنت استقاده کنید ، به این ترتیب می توانید از روکش تاج استفاده کنید که روی دندان های سمت چپ و راست چسبیده می شود و جای خالی دندان نبوده پر می شود.

طبیعی ترین روکش کدام است؟

روکش های دندانپزشکی ساخته شده اند تا در حین اصلاح نا ملایمات و مواردی که می خواهید ، تا جای ممکن حالت دندانهای طبیعی شما را نیز حفظ کند.

با این حال ، کامپوزیت از حالت طبیعی تری برخوردار می باشد ، زیرا روکش های کامپوزیت وقتی بعد از وصل کردن روی دندان جلا می یابند طبیعی و به شکل دندان ها به نظر می رسند.

بهترین روکش کدام است؟

اگر دندان های شما به شدت لکه دار ، آسیب دیده و یا نامناسب و کج هستند یا شکاف هایی بین آن ها قرار دارد ، دندانپزشک ممکن است روکش های کامپوزیت را توصیه کند.

ونیرهای کامپوزیت برای ملایم و طبیعی جلوه دادن دندان ها مناسب تر هستند. اگر مشکل شما برای درمان روکش بسیار جدی است ، ممکن است دندانپزشک گزینه هایی مانند تاج یا درمان ارتودنسی را به شما پیشنهاد دهد.

روکش کامپوزیت با دوام تر است یا لمینت؟

لمینت از کامپوزیت بسیار قویتر است و کمتر در معرض خرد شدن و شکستن قرار دارد. با این حال ، آنها نمی توانند مانند روکش کامپوزیت ترمیم شوند چون تعویض و ترمیم کامپوزیت سخت تر و پرهزینه تر است.

می توانید با ما تماس بگیرید تا درباره دندان های خود مشاوره دریافت کنید ، امیدواریم که این مطلب ( تفاوت کامپوزیت ، لمینت و تاج دندان ) مورد رضایت شما عزیزان واقع شده باشد. برای دیدن مطالب بیشتر به سایت کلینیک حکیم مراجعه کنید.