02634027070

02634027071

LOCATION

البرز - فردیس - بین فلکه دوم و سوم - مابین خیابان 25 و 27

جراحی سینوس لیفت

جراحی سینوس لیفت

آنچه در این نوشته خواهید خواند:

جراحی سینوس لیفت

جراحی سینوس لیفت چیست؟ لیفت سینوس روشی است که برای افزایش اندازه و تراکم فک بالا استفاده می شود. این جراحی زمانی مورد نیاز است که بافت استخوانی کافی برای قرار دادن ایمپلنت های دندانی مانند تاج، بریج یا مولرهای مصنوعی در فک وجود نداشته باشد. لیفت سینوس در اصل پیوند استخوان است. شما از پودر استخوان در فک بالا استفاده می کنید.

جراحی لیفت سینوس شامل موارد زیر است:

  • برش یک فضا در لثه فوقانی
  • تغییر موقعیت سینوس فک بالا در بالای گونه
  • پیوند بافت استخوانی اضافی به فک

روش لیفت سینوس یک روش ایمن و ساده است، که در مطب دندانپزشک انجام می شود. این روش معمولاً در کمتر از دو ساعت به پایان می رسد و معمولاً به بیمار اجازه داده می شود در روز عمل به خانه برود. میزان موفقیت بالایی دارد و تقریباً هیچ عارضه ای هم ندارد.

سن انجام جراحی سینوس لیفت

لیفت سینوس، روشی است که قرار دادن ایمپلنت های دندانی را داخل لثه آسان تر می کند. برخی از بیماران نیاز به ایمپلنت دندان دارند اما دچار تحلیل و از بین رفتن استخوان شده اند، بنابراین از حمایت کافی استخوان لازم برای ایمپلنت برخوردار نیستند. شما می توانید با تقویت سینوس از حمایت مورد نیاز خود برخوردار شوید.

نکته ای که وجود دارد این است که، همه افرادی که به ایمپلنت دندان نیاز دارند احتیاجی به عمل جراحی سینوس ندارند. اکثر افراد در هر سنی دارای بافت استخوانی طبیعی کافی برای کاشت ایمپلنت در فک بالا هستند، اما در این میان کسانی هستند که چندین سال است دندان خود را از دست داده اند و یا مسن هستند و به احتمال زیاد به این عمل نیاز دارند.

آزمایشات مورد نیاز برای انجام سینوس لیفت

در طول مشاوره اولیه، دندانپزشک معاینات اشعه ایکس را برای تعیین تراکم بافت استخوانی و اندازه و محل سینوس فک بالا انجام می دهد. او می تواند نتایج اشعه ایکس را تفسیر کرده و خطرات و مزایای جراحی لیفت سینوس را تحلیل کند و اگر احتیاجی به جراحی بود با شما در میان بگذارد، همچنین اگر به جراحی احتیاجی نبود درمان را روی شما انجام می دهد.

برای انجام این عمل، بیمار با استفاده از بی حسی موضعی بی حس و یا با انجام بیهوشی عمومی بیهوش می شود. در صورت لزوم، پزشک ممکن است از اکسید نیتروژن استفاده کند، اما این کمتر رایج است. وقتی پودر استخوان، فضای حفره سینوس را پر کرد، جراح برش را با بخیه می بندد.

جراحی سینوس لیفت

برای انجام جراحی باید از پودر استخوان استفاده شود، این پودر بافت اضافی استخوان مورد نیاز برای جراحی لیفت سینوس ممکن است از اهدا کننده فوت شده، قسمت دیگری از بدن بیمار یا محلول مصنوعی کلسیم باشد. اما اگر از بدن خود بیمار بخواهند استخوان را استخراج کنند، معمولاً از استخوان های مفصل ران استفاده می شود.

اگرچه جمع آوری بافت طبیعی استخوان نیاز به جراحی و زمان بهبودی بیشتری دارد، اما به احتمال زیاد با فک به درستی ترمیم می شود تا با بافت دهنده یا بافت مصنوعی.

بافت استخوانی پیوند شده به مرور با استخوان فک موجود شروع به بهبود و رشد می کند. استخوان های بدن بیمار در حدود شش ماه خوب می شوند، در حالی که بافت اهدا کننده ممکن است تا یک سال به طول انجامد. در طول دوره بهبودی، معمولاً به بیماران مسکن داده می شود و معاینات منظم انجام می شود. هنگامی که اشعه ایکس نشان داد که استخوان ها به طور کامل بهبود یافته اند، می توان ایمپلنت را انجام داد.

نتیجه گیری

لیفت سینوس یک عمل جراحی است و هر عمل جراحی خطراتی را به همراه دارد. خطر اصلی این جراحی سوراخ شدن یا پارگی غشاء است. اگر این اتفاق بیفتد، می توان آن را ترمیم کرد و جای نگرانی نیست، سپس جراحی را ادامه داد. اما گاهی اوقات، در صورت پارگی بیشتر، باید به غشاء زمان داد تا بهبود یابد تا لیفت بعداً و در زمان دیگری دوباره انجام شود.

خطر بزرگتر عفونت سینوسی است. جراح برای محافظت در برابر این امر به شما دارو می دهد و باید مراقب باشید که عطسه یا بینی خود را خیلی محکم نگیرید تا از حرکت دادن مواد پیوند استخوان جلوگیری کرده باشید یا به بخیه ها آسیبی نرسد. به همین دلیل، ما توصیه می کنیم کسانی که در فصل آلرژی هستند این عمل را انجام ندهند.

می توانید با ما تماس بگیرید تا درباره دندان های خود مشاوره دریافت کنید ، امیدواریم که این مطلب ( جراحی سینوس لیفت ) مورد رضایت شما عزیزان واقع شده باشد. برای دیدن مطالب بیشتر به سایت کلینیک حکیم مراجعه کنید.