02634027070

02634027071

LOCATION

البرز - فردیس - بین فلکه دوم و سوم - مابین خیابان 25 و 27

راه های نگهداری و مراقبت از ایمپلنت

راه های نگهداری و مراقبت از ایمپلنت

آنچه در این نوشته خواهید خواند:

راه های نگهداری و مراقبت از ایمپلنت دندان

راه های نگهداری و مراقبت از ایمپلنت دندان چیست؟ اگر دندان شما کم باشد یا دندان آسیب دیده ای داشته باشید که بر نحوه جویدن و صحبت کردن شما تأثیر می گذارد ایمپلنت دندان یک گزینه عالی است. ایمپلنت می تواند به بازیابی اعتماد به نفس برای کسانی که نسبت به دندانهای از دست رفته یا آسیب دیده خود حساس هستند ، کمک کند.

کاشت دندان یا همان ایمپلنت اکنون یک گزینه درمانی معمولی برای جایگزینی دندانهای از دست رفته در بزرگسالان است. برای اطمینان از طول عمر ایمپلنت ، تکنیک ها و تلاش های خاصی برای تمیز نگه داشتن از باکتری و پلاک لازم است ، که می تواند باعث ایجاد عفونت در اطراف ایمپلنت و از دست دادن ایمپلنت شود.

مراقبت از ایمپلنت های دندانی

اگر از ایمپلنت های دندانی خود مراقبت نکنید ، در نزدیکی لثه باکتری هایی جمع می شوند که باعث مشکل و خرابی می شوند. اولین علامتی که به دلیل تمیز کردن نامناسب کاشت دندان دارید ، خونریزی است. هنگامی که لثه ها از اطراف کاشت دندان شروع به خونریزی می کنند ، به عنوان ورم مخاط شناخته می شود.

در صورت بوجود آمدن این مشکل می توان آن را درمان کرد ، اما در غیر این صورت منجر به از دست دادن استخوان فک می شود. این به عنوان پری امانتیتیت شناخته می شود ، که قابل درمان نیست.

برای حفظ ایمپلنت های دندانی خود باید این نکات را دنبال کنید :

  • ایمپلنت های دندان خود را مسواک بزنید ( آنها را به همان روشی که دندان هایتان را مسواک می زنید مسواک بزنید ).
  • از مسواک نرم استفاده کنید.
  • از مسواک زدن زیاد خودداری کنید ( حداقل دو دقیقه باید مسواک بزنید ).
  • از خمیر دندان مناسب استفاده کنید.
  • نخ دندان بکشید.
  • نخ دندان برای کسانی که ایمپلنت دارند مهم است ( اطمینان حاصل کنید که از نخ دندان برای تمیز کردن اطراف ایمپلنت استفاده کرده اید. تکنیک خاصی وجود دارد که مطب ما می تواند در مورد نحوه نخ دندان کشیدن در اطراف دندان ایمپلنت به شما بگوید ).
  • از دهان شویه استفاده کنید ( برای اطمینان از شسته شدن تمام ذرات و باکتری های مواد غذایی از اطراف ایمپلنت ، با استفاده از دهان شویه ضد میکروبی بشویید ).

اینها نکاتی است که باید برای مراقبت از ایمپلنت های دندانی خود رعایت کنید. با این حال ، به یاد داشته باشید که مراحل ویژه ای وجود دارد که باید بلافاصله پس از جراحی برای مراقبت از ایمپلنت خود انجام دهید. در کلینیک درمانگاه شبانه روزی دندانپزشکی حکیم ، ایمپلنت دندان و دیگر مشکلات دندانی خود را با خیالی آسوده انجام دهید.

برای تک ایمپلنت ها :

  1. حداقل روزی دو بار با مسواک نرم تمیز کنید.
  2. از خمیر دندان مناسب استفاده کنید.
  3. زیر و اطراف تاج کاشت را مسواک بزنید.
  4. برای تمیز کردن مکانهایی که دسترسی سختی دارید از برس بین دندانی با روکش پلاستیکی استفاده کنید.
  5. نخ دندان را روزانه با نخ مخصوص کاشت استفاده کنید.

چگونه می توانم از کاشت دندان خود مراقبت کنم؟

ایمپلنت های دندانی وقتی با رعایت بهداشت دهان و دندان در خانه و نگهداری منظم با ارائه دهنده خدمات بهداشتی دندانپزشکی شما حفظ شوند ، می توانند مادام العمر باشند. ادامه ، یا شروع ، یک کار روزمره مثل : مسواک زدن و نخ دندان کشیدن در کنار انتخاب های معقول سبک زندگی برای حفظ سلامت کلی شما ، از اهمیت بالاتری برخوردار است.

طول عمر کاشت دندان شما به عوامل مختلفی بستگی دارد ، از انتخاب سبک زندگی گرفته تا رعایت طولانی مدت شما به بهداشت دهان و دندان.
بهداشت مناسب دهان و دندان شامل مراقبت از دهان و لثه است ، زیرا مواردی هستند که ایمپلنت ها را در جای خود نگه می دارند. اگر این کار را انجام ندهید ، لثه های اطراف کاشت می توانند تجمع باکتری و حتی عفونت ایجاد کنند. عفونت می تواند بافت استخوانی اطراف ایمپلنت را به خطر بیندازد ، که باعث می شود کاشت شما به طور کامل از بین برود.

نکاتی برای افزایش طول عمر ایمپلنت های دندانی

دندانپزشک به شما کمک می کند دهان و دندان خود را سالم نگه دارید ، اما نگهداری روزانه ایمپلنت ، در خانه به خودتان بستگی دارد. در اینجا کارهایی است که می توانید برای اطمینان از دوام ایمپلنت و دندانهای خود انجام دهید.

مراقبت های بعد از ایمپلنت

بلافاصله پس از جراحی ایمپلنت توصیه می کنیم از خوردن هرگونه غذای سفت و سخت که می تواند به ایمپلنت شما آسیب برساند در طی دوره بهبود خودداری کنید. رژیم غذایی با غذای نرم به مدت 7 روز توصیه می شود و باید مراقبت های ویژه تا 12 هفته پس از جراحی انجام شود.

دوام کاشت شما نه تنها به نگهداری دندان ها بلکه به طور کلی به سبک زندگی شما نیز بستگی دارد. یکی از اصلی ترین عواملی که می تواند باعث ایجاد مشکل در بهداشت کلی دهان و دندان شود ، سیگار کشیدن است. این موضوعی است که دندانپزشک می تواند هنگام ارزیابی صلاحیت شما برای کاشت در مشاوره اولیه ، مورد توجه قرار دهد.

ویزیت های منظم دندانپزشکی

به معاینات منظم دندانپزشکی بروید تا وقتی که متخصص شما از جاگرفتن ایمپلنت اطمینان حاصل کند. این به دندانپزشک شما کمک می کند تا روند کاشت شما را کنترل کند.

عوامل خطر برای ایمپلنت

برخی از شرایط مانند دیابت کنترل نشده ، آسیب پذیری در برابر بیماری های لثه یا عادت سیگار کشیدن می تواند از نظر موفقیت ، عوارض و طول عمر بر سلامت کاشت دندان تأثیر بگذارد.

نتیجه گیری

وقتی صحبت از ایمپلنت های دندانی می شود ، همانند سایر اقدامات جراحی دندان ، صلاحیت ، تخصص و تجربه دندانپزشک در حال انجام برای اطمینان از جایگذاری موفقیت آمیز کاشت دندان و به حداقل رساندن خطر خرابی مهم است. پس دندانپزشکی مناسبی مثل کلینیک حکیم را انتخاب کنید.

سپس با رعایت بهداشت دهان و دندان و مراقبت از ایمپلنت های دندانی مانند دندان های طبیعی خود حداکثر طول عمر ایمپلنت را بدست آورید ، که می تواند به معنای مادام العمر باشد.

می توانید با ما تماس بگیرید تا درباره دندان های خود مشاوره دریافت کنید ، امیدواریم که این مطلب ( راه های نگهداری و مراقبت از ایمپلنت ) مورد رضایت شما عزیزان واقع شده باشد. برای دیدن مطالب بیشتر به سایت کلینیک حکیم مراجعه کنید.