02634027070

02634027071

LOCATION

البرز - فردیس - بین فلکه دوم و سوم - مابین خیابان 25 و 27

سیلانت دندان چیست؟

سیلانت دندان چیست؟

آنچه در این نوشته خواهید خواند:

سیلانت دندان چیست؟

در زمان کودکی و هنگام رویش دندان های آسیایی کودکان، به دلیل وجود شیارها و فرورفتگی های عمیق که وجود دارد، دندان ها مستعد پوسیدگی هستند. اما سیلانت دندان چیست؟ سیلانت یک روش بسیار مهم برای جلوگیری و پیشگیری از پوسیدگی دندان های کودکان می باشد.

این روش پوسیدگی و ایجاد حفره در دندان ها را تا حد بسیار زیادی پایین می آورد و در آینده از خرابی دندان جلوگیری می کند. سیلانت یک روکش است که در موقع مصرف مواد غذایی مضر مثل تافی ها و شکلات ها باعث می شود تا داخل شیارهای دندان نروند. چون اگر این مواد غذای داخل شیارهای دندان بروند، به سختی خارج می شوند و با ماندن در آن محل باعث به وجود آمدن میکروب ها می شوند.

آیا مسواک جایگزین مناسبی برای سیلانت است؟

خیر. بعضی ها فکر می کنند که با مسواک زدن این مواد مضر از داخل شیارها خارج می شوند و از بین می روند، اما سخت در اشتباه هستند چون موه های مسواک اینقدر نازک و ظریف نیستند که داخل این شیارها را تمیز کنند و در نهایت پوسیدگی به وجود می آید، به سرعت پیشرفت می کند و باعث خرابی دندان می شود.

جنس سیلانت دندان چیست؟

سیلانت دندان یک پوشش از جنس پلاستیک بسیار نازک است، که روی سطح جویدن دندان های شما (دندان های آسیای پشت) برای جلوگیری از تجمع اسیدها و باکتری ها که می توانند منجر به پوسیدگی دندان شوند، اعمال می شود. هدف از سیلانت کردن دندان جلوگیری از ایجاد پوسیدگی و حفره در دندان ها است.

سیلانت با ایجاد یک سطح صاف در حفره ها و شکاف های دندان مانع از ورود مواد غذایی به داخل دندان می شود. تمیز نگه داشتن این حفره ها و شکاف ها در حالت عادی سخت است و به راحتی مواد غذایی و پلاک می توانند در آن جمع شوند.

سن مناسب استفاده از سیلانت

امروزه سیلانت های دندانی برای کودکان و همچنین نوجوانانی که بیشتر در معرض پوسیدگی دندان هستند بسیار مناسب می باشد، به ویژه در دندان های مولر جدید بالغ، بسیار توصیه می شود.

شش مزیت مهم سیلانت دندان

  • محافظت در برابر پلاک و مواد غذایی
  • استفاده از سیلانت بدون درد است
  • پشتیبانی و مراقبت دندان ها
  • موثر تا 10 سال
  • ترمیم و نگهداری آسان

مزیت استفاده از سیلانت

یکی از مزایای اصلی سیلانت های دندان این است که می تواند به طور شبانه روزی از مینای دندان محافظت کند. سیلانت های دندانی یک پوشش محافظتی کامل برای جلوگیری از تجمع پلاک و غذا در جاهایی که در دندان های مولر پشتی شما به سختی قابل دسترسی و تمیز شدن هستند، ارائه می دهند.

سیلانت ها با پرکردن سوراخ ها و شکاف های موجود در دندان های شما به جلوگیری از مشکلات جدی در خصوص بهداشت دهان و دندان مانند پوسیدگی، کانال ریشه یا نیاز به روکش کمک می کنند.

آیا استفاده از سیلانت دردناک است؟

استفاده از سیلانت های دندان عملاً بدون درد است. هنگام استفاده از سیلانت ، دندانپزشک به سادگی از یک برس استفاده می کند تا رزین مایع را روی سطح هر دندان بمالد. فقط چند ثانیه طول می کشد تا رزین خشک شود و سپس می توان دهان و دندان ها را شستشو داد. این روش سریع و بدون درد است و یکی از بزرگترین مزایای سیلانت های دندانی می باشد.

سیلانت و مراقبت از دهان و دندان

حتی با دقیق ترین روش های مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، ممکن است نتوانید به تمام شیارها و شکاف های دندان های عقب خود دستررسی داشته باشید. این مواد برای جلوگیری از ورود غذاها و پلاک های مضر احتمالی که دسترسی و پاکسازی آنها سخت است بسیار مناسب می باشد.

طول عمر سیلانت دندان چقدر است؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که از دندانپزشکان برای استفاده از سیلانت پرسیده می شود این است که “سیلانت های دندان چقدر دوام دارند؟” باید بگوییم که سیلانت های دندان می توانند از 5 تا 10 سال در برابر پوسیدگی محافظت کنند. دندانپزشک وضعیت و مراقبت های درست از سیلانت های دندان را در طول معاینه منظم سالیانه یا 6 ماهه دندانپزشکی بررسی می کند.

با گذشت زمان، سیلانت های دندانی ممکن است ساییده یا خرد شوند و نیاز به ترمیم و بازیابی دارند. سیلانت ها به دلیل بی رنگ بودن باید مورد بررسی پزشک قرار بگیرند تا اگر از بین رفته باشد آن را ترمیم کند.

نحوه نگهداری سیلانت دندان

یکی از بزرگترین مزایای سیلانت های دندانی این است که در صورت فرسودگی یا خراب شدن، مشکل به راحتی قابل حل است. در صورت لزوم، دندانپزشک شما سیلانت بیشتری اضافه می کند تا از محافظت مناسب در برابر حفره ها و پوسیدگی دندان اطمینان حاصل شود. در کل سیلانت های دندانی محافظت عالی در برابر حفره ها را انجام می دهند.

می توانید با ما تماس بگیرید تا درباره دندان های خود مشاوره دریافت کنید ، امیدواریم که این مطلب ( سیلانت دندان چیست؟ ) مورد رضایت شما عزیزان واقع شده باشد. برای دیدن مطالب بیشتر به سایت کلینیک حکیم مراجعه کنید.