02634027070

02634027071

LOCATION

البرز - فردیس - بین فلکه دوم و سوم - مابین خیابان 25 و 27

علت انجام عصب کشی دندان

علت انجام عصب کشی دندان

آنچه در این نوشته خواهید خواند:

علت انجام عصب کشی دندان چیست؟

علت انجام عصب کشی دندان و چه زمانی به درمان ریشه ( عصب کشی ) نیاز داریم؟ درمان ریشه دندان هنگامی ضروری است که دندان با کمک آنتی بیوتیک ها و داروی مسکن درد خود را تسکین دهد. اگر عصب کشی انجام نشود عفونت می تواند به استخوان برسد و خطر از بین رفتن دندان وجود دارد.

در این صورت تنها گزینه معمول ، کشیدن دندان است. اما این می تواند عوارض دیگری ایجاد کند. اگرچه کشیدن به نظر می رسد یک راه حل مقرون به صرفه تر باشد ، اما در محل دندان کشیده شده شکاف ایجاد می شود که برای اینکه بتوان آن را پوشاند ، باید از ایمپلنت یا بریج استفاده کرد.

آناتومی دندان

بافت پالپ ( رگ های خونی ، اعصاب و بافت همبند ) هسته دندان را تشکیل می دهد و دندان شما را زنده نگه می دارد.

لایه عاج قسمت عمده ای از دندان است و به محافظت از پالپ در برابر باکتری های مضر کمک می کند. انتهای عصبی کوچکی در سرتاسر عاج وجود دارد که به شما هشدار می دهد در هنگام پوسیدگی یا سایر مواد تحریک کننده به لایه خارجی مینای دندان نفوذ کرده اند.

در حالی که مینای دندان سخت ترین ماده در بدن است ، اما اسید حاصل از باکتری های دهان می تواند آن را فرسایش دهد. اگرچه ممکن است پوسیدگی در مینای دندان زمان ببرد ، اما پس از رسیدن به عاج نرمتر ، می تواند به سرعت در قسمت پالپ دندان پیشرفت کند.

دلایل زیادی برای از بین رفتن اعصاب دندان وجود دارد. برخی از آنها عبارتند از:

  • دندان شکسته
  • دندان پوسیده و خراب
  • ساییده شدن دندان

این حوادث می تواند بافت پالپ را تحریک کرده و باعث ملتهب شدن آن شود. فشار رگ های خونی متورم بر روی اعصاب پالپ دردی ایجاد می کند که تحمل آن برای شما سخت می شود. این سیگنال اغلب به صورت درد شدید خود را نشان می دهد ، درد هنگام گاز گرفتن یا جویدن ، یا حساسیت شدید هنگام نوشیدن ، نوشیدنی های گرم و سرد است.

هنگامی که دندانپزشک عصب را برمی دارد ، پالپ آرام می شود و دندان می تواند ترمیم شود.

چگونه عصب دندان تبدیل به آبسه می شود؟

وقتی عصب از بین می رود ، گاهی اوقات آبسه ای دردناک در نوک ریشه ایجاد می شود. این آبسه ایجاد شده برای جلوگیری از گسترش عفونت است. گاهی اوقات یک فیستول جوش مانند روی لثه شما نزدیک نوک ریشه ایجاد می شود که باعث تخلیه چرک می شود.

اگرچه ممکن است تخلیه این آبسه طعم ناخوشایندی در دهان شما ایجاد کند ، اما باعث کاهش فشار دندان می شود و درد را کاهش می دهد. دندان آبسه شده می تواند منجر به عفونت شدید در سایر نواحی بدن شما شود ، اما از آنجا که این شرایط می تواند دردناک باشد ، بیشتر افراد بلافاصله به دنبال درمان می روند.

ریشه درمانی چیست؟

در هنگام در گرفتن دندان و رسیدن آسیب به عصب ، شما دو گزینه درمانی پیش رو دارید: کشیدن یا درمان کانال ریشه. دندانپزشک شما ممکن است یک کانال ریشه انجام دهد یا شما را به متخصص ریشه دندان ارجاع دهد.

درمان کانال ریشه ، یک روش کاملاً بدون درد است و روش درمان به این صورت است :

  • متخصص دندانپزشکی شما بی حسی موضعی تجویز می کند تا احساس درد نکنید.
  • دندانپزشک برای دسترسی به ناحیه پالپ در دندان یک شکاف ایجاد می کند و داخل آن را تمیز می کند ( می تراشد ).
  • بافت پالپ را با ابزارهای دندانپزشکی برداشته و کانال ها را تمیز کرده و آماده پر کردن می کند.
  • یک ماده دندانی را در کانال های دندان قرار می دهد و آن را پر می کند ( یک پر کردن موقت است برای محافظت از دندان تا ویزیت بعدی شما ).
  • از آنجا که دندان پرشده مستعد شکستگی است ، اکثر دندانپزشکان پس از انجام درمان کانال ریشه ، تاج و روکش را توصیه می کنند.

نتیجه گیری

رعایت بهداشت دندان ، مراجعه منظم به دندانپزشک و محافظت از دندان در برابر آسیب می تواند به جلوگیری از آسیب رسیدن به عصب دندان کمک کند. اما اگر عصب هم از بین برود ، جای نگرانی نیست. ریشه درمانی می تواند یک درمان مناسب برای شما باشد.

می توانید با ما تماس بگیرید تا درباره دندان های خود مشاوره دریافت کنید ، امیدواریم که این مطلب ( علت انجام عصب کشی دندان ) مورد رضایت شما عزیزان واقع شده باشد. برای دیدن مطالب بیشتر به سایت کلینیک حکیم مراجعه کنید.