02634027070

02634027071

LOCATION

البرز - فردیس - بین فلکه دوم و سوم - مابین خیابان 25 و 27

علت درد لثه و درمان

علت درد لثه و درمان

آنچه در این نوشته خواهید خواند:

علت درد لثه و درمان

دلایل زیادی برای درد لثه وجود دارد. اما بسیاری از مشکلاتی که برای لثه به وجود می آید بلافاصله باعث درد نمی شوند. دلایل احتمالی از بسیار جزئی تا بسیار جدی متفاوت است. در ادامه با ما همراه باشید تا علت درد لثه و درمان آن را برای شما ارائه دهیم.

بیماری لثه

از علائم بیماری لثه خونریزی ، تورم و قرمزی است. این موارد معمولاً هنگامی اتفاق می افتد که شما دندان های خود را به خوبی یا اغلب به اندازه کافی مسواک یا نخ دندان نکشید یا عکس این مورد ، از مسواک و نخ دندان درست استفاده نکنید.

دلایل بیماری لثه و درمان آن

چه عواملی باعث درد لثه ها می شود؟ اگر هنگام خوردن ، نوشیدن ، مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن درد دارید ، ممکن است از خود بپرسید که چه عواملی باعث ایجاد این مشکل شده و چگونه می توانید آن را درمان کنید.

درد لثه ها یا خونریزی می تواند به دلیل مسواک زدن یا استفاده نادرست از نخ دندان باشد ، بیماری لثه ، شیمی درمانی ، استفاده از دخانیات یا برخی تغییرات هورمونی نیز می توانند به وجود آورنده ی بیماری لثه باشند.

بیماری لثه که منجر به درد و خونریزی می شود بسیار عادی است ، بنابراین حل این مشکل قسمت مهمی در حفظ سلامت لثه است. لثه های شما پشتیبانی کلی از دندان ها و دهان را فراهم می کند و اگر به درستی از آن مراقبت نشود ، بیماری زودرس لثه می تواند به سایر مشکلات جدی دهان تبدیل شود.

در زیر چندین علت مختلف درد لثه وجود دارد. آشنایی با این دلایل می تواند به شما کمک کند در هنگام تشخیص علت ناراحتی شما با متخصص دندانپزشک صحبت کنید.

  • زخم های تانکر :

اینها زخم های دردناکی هستند که در دهان شما یافت می شوند و می توانند باعث درد جدی لثه شوند. زخم های پوستی می توانند به دلیل استرس یا آسیب به بافت موجود در دهان شما ، یا یک بیماری زمینه ای مانند نقص سیستم ایمنی بدن ، کمبودهای تغذیه ای یا بیماری های دستگاه گوارش ایجاد شوند.

  • بریدگی یا سایش :

درد لثه اغلب می تواند در اثر یک برش یا ساییدگی ساده ایجاد شود. بریس یا پروتزهای دندانی یا نگهدارنده ها می توانند باعث تحریک بافت و ایجاد درد در لثه شوند.

  • بیماری لثه یا عفونت :

درد لثه همراه با خونریزی اغلب ناشی از بیماری لثه یا عفونت لثه است. در صورت رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان ، خفیف ترین شکل بیماری لثه یا التهاب لثه ، تقریباً از هر دو بزرگسال یک نفر را درگیر می کند و می تواند باعث درد و حساسیت لثه مزمن شود.

اگر با برداشتن پلاک از روی دندان و اطراف خط لثه این کار به درستی انجام نشود ، التهاب لثه به وجود می آید و می تواند به عفونت جدی تر لثه تبدیل شود.

  • عفونت سینوس :

یک عفونت سینوسی ، که در اصطلاح دیگر به آن سینوزیت گفته می شود ، هنگامی اتفاق می افتد که بافت سینوس های شما متورم یا ملتهب است و می تواند منجر به درد لثه سینوس شود. سینوس ها به طور معمول با هوا پر می شوند ، اما وقتی پر از مایع می شوند ، میکروب ها رشد می کنند و منجر به عفونت می شوند.

اگر هرکدام از این علائم را همراه با درد لثه مشاهده کردید ، ممکن است بخواهید برای تأیید تشخیص و دریافت توصیه های درمانی با یک متخصص دندانپزشک مشورت کنید. صرف نظر از اینکه درد لثه شما دقیقا کدام قسمت است و یا علت آن چیست ، به احتمال زیاد می خواهید سریع آن را برطرف کنید.

درد لثه به روش های مختلفی بروز می کند. برخی از افراد دچار درد لثه در یک ناحیه از لثه ها می شوند ، در حالی که برخی دیگر از درد لثه در کل دهان خود رنج می برند. اگر به خوبی از لثه های خود مراقبت نکنید ، می توانند خراب ، ملتهب ، آلوده و بریده شوند.

در حالی که دلایل زیادی برای درد دندان و لثه وجود دارد ، اما درمان آن برای اکثر دلایل کاملاً استاندارد است و چیز سخت و پیچیده ای نیست. اجرای یک روال موثر بهداشت دهان و دندان اغلب به بهبود سلامت لثه کمک می کند.

چند روش برای کم شدن درد لثه

  • حداقل دو بار در روز مسواک زدن با خمیر دندان ضد التهاب لثه ، اینها به طور خاص برای خنثی سازی باکتری های پلاک تهیه شده اند ، یا آدامس و ترمیم لعاب را امتحان کنید.
  • توجه ویژه به نواحی اطراف خط لثه ، جایی که پلاک می تواند در آنجا جمع شود.
  • تعویض مسواک هر 6 ماه یکبار برای داشتن لثه بهتر.
  • نخ دندان کشیدن روزانه
  • سالی دو بار به دندانپزشک مراجعه کنید.
  • هر روز از دهان شویه ضد التهاب لثه استفاده کنید.

راه های دیگری نیز برای کاهش درد لثه ممکن است وجود داشته باشد که شامل اجتناب از مصرف دخانیات ، تغذیه درست یا کاهش استرس در زندگی. این مراحل مهم همراه با رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند به سلامت لثه ها کمک کند.

امیدواریم که این مطلب ( علت درد لثه و درمان ) مورد رضایت شما عزیزان واقع شده باشد. برای دیدن مطالب بیشتر به سایت کلینیک حکیم مراجعه کنید.