02634027070

02634027071

LOCATION

البرز - فردیس - بین فلکه دوم و سوم - مابین خیابان 25 و 27

فلوراید تراپی و فواید آن برای کودکان

فلوراید تراپی و فواید آن برای کودکان

آنچه در این نوشته خواهید خواند:

فلوراید تراپی و فواید آن برای کودکان

یک خمیردندان با کیفیت دارای فلوراید است که برای دندان ها مفید می باشد، اما استفاده از درمان های اضافی می تواند به تقویت و سلامت دندان های کودکان کمک می کند. فلوراید تراپی و فواید آن برای کودکان چیست؟ درمان فلوراید بی خطر است و دندانپزشک به والدین کودکان توصیه می کند، که در صورت نیاز از این روش برای کودکانشان استفاده کنند.

در اینجا آنچه شما باید در مورد درمان های فلوراید برای کودکانتان بدانید و چگونه آنها می توانند دندان هایی سالم داشته باشند را به شما می گوییم.

فلوراید چیست؟

فلوراید یک ماده معدنی طبیعی است، که به رشد دندان هایی قوی کمک می کند و برای جلوگیری از پوسیدگی آن ها بسیار موثر است. فلوراید به ویژه در مراحل اولیه پوسیدگی دندان مفید است. با استفاده از فلوراید موضعی، می توان پوسیدگی دندان را در مراحل میکروسکوپی قبل از آسیب رساندن به دندان ها برطرف کرد.

فلوراید چگونه از پوسیدگی دندان محافظت می کند؟

وقتی باکتری ها به دندان می چسبند و به پلاک چسبناک تبدیل می شوند، حفره هایی رو سطح دندان ایجاد می کنند. پلاک روی دندان ها می نشیند و به مرور زمان باعث از بین رفتن مینای دندان و بافت لثه می شود.

البته مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و همچنین مراجعه منظم به دندانپزشک به خلاص شدن از شر پلاک اضافی کمک می کند، اما برخی از آن ها به ناچار ایجاد می شوند. با این حال فلوراید محافظت بیشتری را در برابر آسیب پلاک انجام می دهد.

آیا درمان فلوراید می تواند پوسیدگی دندان را معکوس کند؟

درمان های فلوراید در واقع می تواند پوسیدگی زودرس دندان را معکوس کند. لایه بیرونی مینای دندان هر روز بیشتر می شود یا مقداری مواد معدنی از دست می دهد. هنگامی که اسید پلاک لایه رویی را می خورد، این امر منجر به از بین رفتن مواد معدنی می شود.

دفع مواد معدنی سطح دندان می تواند منجر به پوسیدگی دندان شود. فلوراید به دندان های جدید و تازه روییده شده و ترمیم پوسیدگی زودرس و قوی شدن دندان ها کمک می کند.

سن انجام فلوراید تراپی برای کودکان

فلوراید تراپی و فواید آن برای کودکان زیر شش سال کاملا مناسب می باشد و به این معنی است که این ماده معدنی در رشد دندان های دائمی آنها دخیل است. در نتیجه، دندان های دائمی آنها قوی تر و مقاوم تر می شوند. کودکانی که از فلوراید تراپی استفاده می کنند، دارای دندان هایی هستند که آسیب پذیری کمتری دارند.

آکادمی دندانپزشکی کودکان آمریکا توصیه می کند، که کودکان بین 6 ماه تا 16 سال هر روز نوعی فلوراید برای شستشوی دندان ها داشته باشند. فلوراید به صورت روزانه ممکن است در خمیردندان یا آب آشامیدنی وجود داشته باشد، اما در صورت نیاز، فلوراید در مقادیر کم روزانه انجام می شود و دوز توصیه شده توسط دندانپزشک، نسبت به سن کودک تجویز می شود.

آیا فلوراید تراپی برای کودکان بی خطر است؟

درمان با فلوراید کاملا بی خطر و خیلی هم موثر است. فلوراید برای محافظت از مینای دندان در کودکان و حتی بزرگسالان برای دهه ها مورد استفاده قرار گرفته است.

نحوه انجام فلوراید تراپی

فلوراید تراپی برای کودکان به این صورت انجام می شود که، یک وارنیش یا ژل فلوراید توسط دندانپزشک بر روی دندان های کودک به صورت خمیر و به وسیله مسواک زده می شود. اعمال درمان اصلا زمان بر نیست و فقط یک دقیقه طول می کشد. کودک شما می تواند بعد از انجام فلوراید (30 دقیقه بعد) تراپی غذا و نوشیدنی های خود را بخورد.

زمان انجام فلوراید تراپی

درمان های فلوراید ممکن است هر 3 تا 6 ماه یکبار و هنگام رویش دندان های شیری کودکان اعمال شود. استفاده از خمیردندان، داشتن آب نوشیدنی حاوی فلوراید و یا فلوراید تراپی حرفه ای را در برنامه زمانی کودک خود قرار دهید.

فواید انجام فلوراید تراپی

فلوراید تراپی برای کودکان و مراقبت های پیشگیرانه از دندان های آن ها می تواند به کودک کمک کند تا در بزرگسالی و پس از رویش دندان های دائمی، دندان هایی قوی و سالم داشته باشد و از بروز مشکلات تا حد امکان جلوگیری کند. همچنین انجام مراقبت های پیشگیرانه در منزل را که شامل: مانند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن است را توصیه می کند.

از جمله دیگر کارهایی که باید انجام دهید:

  • پاکسازی های دوره ای
  • اشعه ایکس
  • معاینات و درمان فلوراید برای کودکان و نوجوانان

نتیجه گیری

به طور کلی، فلوراید تراپی و فواید آن برای کودکان کاملا بی خطر است. خطرات سلامتی در مورد مصرف فلوراید، استفاده و دریافت بیش از حد می باشد. برای جلوگیری از این خطرات: خمیر دندان و سایر محصولات بهداشتی دندان را قورت ندهید. همچنین خمیر دندان را دور از دسترس کودکان خردسال قرار دهید.

به کودک خود در مسواک زدن تا سن 7 یا 8 سالگی کمک کنید. برای اطلاع از میزان فلوراید در آب آشامیدنی محلی خود با بخش آب محلی یا بخش بهداشت تماس بگیرید.

می توانید با ما تماس بگیرید تا درباره دندان های خود مشاوره دریافت کنید، امیدواریم که این مطلب ( فلوراید تراپی و فواید آن برای کودکان ) مورد رضایت شما عزیزان واقع شده باشد. برای دیدن مطالب بیشتر به سایت کلینیک حکیم مراجعه کنید.