02634027070

02634027071

LOCATION

البرز - فردیس - بین فلکه دوم و سوم - مابین خیابان 25 و 27

مراقبت های قبل و بعد از ایمپلنت

مراقبت های قبل و بعد از ایمپلنت

آنچه در این نوشته خواهید خواند:

مراقبت های قبل و بعد از ایمپلنت دندان

با ما باشد با مراقبت های قبل و بعد از ایمپلنت : به نظر می رسد ایمپلنت دندان یک راه حل مناسب برای بسیاری از افرادی است که با نداشتن دندان روبرو هستند. حتی اگر این یک گزینه عالی برای جایگزینی دندان طبیعی باشد ، اما هنوز هم بعضی از بیماران به انجام دادن آن شک دارند. ایمپلنت هنگام قرار دادن در دهان ، به استخوان فک جوش می خورد و شبیه به دندان های اصلی شما می شود.

امروزه ، ایمپلنت های دندانی مزایای بسیاری را به همراه دارند ، اما بیماران اغلب از درمان ترس دارند. خوشبختانه ، بسیاری از اضطراب های پیش گزینه وجود دارد که می تواند برای تسکین و همچنین برای بهبودی بهینه استفاده شود. اگر بیمار جراحی ایمپلنت دندان را در نظر داشته باشد ، باید در مورد مراقبت های مربوط به قبل و بعد از عمل آگاه باشد.

بیمار قبل از عمل جراحی ایمپلنت چه کاری باید انجام دهد؟

  • درمان ایمپلنت دندان

معاینات بسیاری وجود دارد که فقط برای اطمینان از نتیجه جراحی ایمپلنت باید انجام شود. به منظور به حداقل رساندن خطر در طی مراحل کاشت ایمپلنت و داشتن یک درمان ایمن ، متخصص دندانپزشکی باید یک معاینه دقیق انجام دهد.

  • آزمایش خون

این یک معاینه بسیار مهم قبل از عمل است زیرا اگر بیمار مبتلا به برخی از بیماری های سیستماتیک مانند فشار خون یا دیابت باشد ، این بیماری ها می توانند به عوامل خطر در عمل کاشت تبدیل شوند. هر یک از بیماری های ذکر شده ممکن است در عمل کاشت اختلال ایجاد کند و در صورت مشاهده عفونت ، درمان می شود.

  • معاینات دهان

شرایط لثه و دندان قروچه نیز برای تعیین موقعیت و اندازه کاشت بررسی می شود. بیماری لثه ، ناهنجاری های دندان قروچه و پوسیدگی دندان باید قبل از عمل کاشت درمان شود چون باعث ایجاد مشکل در ایمپلنت می شود.. اگر روش کاشت بدون درمان بیماری لثه انجام شود ، ممکن است استخوانی که باید از ایمپلنت پشتیبانی کند نیز آلوده شود. این نوع عفونت دقیقاً مانند از دست دادن یک دندان طبیعی ممکن است منجر به از دست دادن ایمپلنت شود.

  • معاینه با اشعه ایکس

ضخامت کافی استخوان کلید اصلی در موفقیت درمان ایمپلنت است. اگر دندانپزشک ببیند که استخوان کافی برای پشتیبانی از ایمپلنت وجود ندارد ، ممکن است پیشنهاد کند که از استخوان مصنوعی استفاده شود یا درمان PRP به عنوان گزینه اضافی برای کاشت پایدارتر است و به استخوان متصل می شود. در این حالت قبل از جراحی ایمپلنت باید روش های اضافه کردن استخوان و پیوند زدن انجام شود. حجم استخوان با معاینه با اشعه ایکس مشخص می شود.

  • معاینه CT

این توموگرافی رایانه ای امکان عکس برداری مقطعی را فراهم می کند که اطلاعات دقیق ارتفاع استخوان را ارائه می دهد و در عین حال ، دندانپزشک ممکن است موقعیت دقیق کاشت جدید را ببیند.

به بیمار توصیه می شود سیگار را ترک کند و از نوشیدن الکل خودداری کند. چون ممکن است که این فعالیت ها تأثیر منفی بر جوش خوردن بین بدن و ایمپلنت داشته باشند و درمان ایمپلنت ناموفق خواهد بود. به افرادی که نمی توانند بلافاصله این عادت های زندگی را ترک کنند ، پیشنهاد می شود که قبل از شروع جراحی ایمپلنت ، به تدریج مقدار نوشیدن و سیگار را کاهش دهند.

نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که بیمار باید از نظر سلامتی در وضعیت خوبی باشد. اگر فرد دارای تب بالا یا سرماخوردگی بد باشد ، ایمپلنت به تعویق می افتد.

کارهایی که بیمار قبل از جراحی ایمپلنت نباید انجام دهد

  • اگر برای جراحی شما آرام بخشی در نظر گرفته شده است ، لطفاً از 6 ساعت قبل از زمان جراحی غذا و نوشیدنی نخورید.
  • اگر دندانپزشک به شما دستور داده است که یک آنتی بیوتیک مصرف کنید ، لطفاً مصرف آن را حدود یک ساعت قبل از جراحی فراموش نکنید ، در صورت آرام بودن ، 6 ساعت قبل از جراحی.
  • در صورت امکان درمان ایمپلنت خود را به تأخیر نیندازید : چون هرچه مدت بیشتری از دندان نداشتن بیمار بگذرد ، خطر از دست دادن استخوان فک بیشتر است. ایمپلنت های دندانی با اتصال به استخوان از ، از دست دادن استخوان فک جلوگیری می کنند.
  • بیشتر بیماران از قسمت بعد از عمل درمان ترس بیشتری دارند. در اینجا چندین نکته و توصیه در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهید و از چه مواردی باید بعد از روز جراحی ایمپلنت خودداری کنید ، آورده شده است.

نکات بعد از عمل جراحی ایمپلنت :

تمام دستورالعمل های ارائه شده توسط متخصص دندانپزشکی را دنبال کنید. وی به بهترین وجه می داند که چگونه بیمار می تواند به درستی از درمان ایمپلنت دندان بهبود یابد.

  • بعد از ایمپلنت یک روز استراحت کنید. برخی از بیماران ممکن است بخواهند به باشگاه بروند یا ورزش کنند اما این ممکن است باعث خونریزی یا ضربان قلب در هنگام ورزش شود. بیماران همچنین باید آگاه باشند که خم شدن ، بلند کردن یا سایر فعالیتهای پویا می تواند منجر به افزایش درد ، تورم و خونریزی شود. توصیه خوب دیگر این است که سر را روی دو یا سه بالش نگه دارید تا جریان خون بهتری در سر ایجاد شود و همزمان تورم صورت و دهان را کاهش دهید.
  • به منظور کاهش تورم ، یک قالب یخ را در قسمت مورد نظر صورت نگه دارید.
  • داروی مسکن را بلافاصله پس از دستور دندانپزشک مصرف کنید حتی اگر بیمار هیچ نوع دردی را احساس نکند. پیشگیری از درد ساده تر از درمان با شروع آن است.
  • با قطع خونریزی غذاهای نرم بخورید. سعی کنید دو روز اول پس از ایمپلنت ، مایعات و غذای نرم مصرف کنید. این شامل ماست ، سوپ ، پوره سیب زمینی و… است. به این ترتیب بیمار سریعتر بهبود می یابد و در عین حال انرژی بیشتری خواهد داشت.
  • روزی چندبار دهان خود را با آب نمک شستشو دهید. رعایت بهداشت دهان و دندان مناسب یک عامل اساسی در موفقیت جراحی ایمپلنت است. مهمترین چیز این است که هنگام شستشو ، ناحیه مورد نظر را با زبان یا با انگشت لمس نکنید به دلیل از بین بردن لخته خونی که تشکیل شده است. این ممکن است باعث خونریزی شود.

توصیه های نهایی پزشک ایمپلنت دندان

دوره نقاهت ایمپلنت دندان می تواند برای بسیاری از بیماران دوره ای استرس زا و ناخوشایند باشد. پس بعد از جراحی ایمپلنت برای مدتی کارهای سخت و سنگین انجام ندهید. در بیشتر موارد ، روند بهبود به این بستگی دارد که بیمار از دستورالعمل های بعد از جراحی که توسط متخصص دندانپزشک خود انجام می شود ، پیروی کند.

همه بیمارانی که قصد جراحی ایمپلنت را دارند باید این واقعیت را در نظر بگیرند که احساس درد کمی بعد از از بین رفتن بی سی امری طبیعی است. آنها باید صبر داشته باشند زیرا درد طولانی مدت طول نخواهد بود. اما ، اگر شخصی نگران درد است ، باید با متخصص دندان پزشک خود صحبت کند.

امیدواریم که این مطلب ( مراقبت های قبل و بعد از ایمپلنت ) مورد رضایت شما عزیزان واقع شده باشد. برای دیدن مطالب بیشتر به سایت کلینیک حکیم مراجعه کنید.