02634027070

02634027071

LOCATION

البرز - فردیس - بین فلکه دوم و سوم - مابین خیابان 25 و 27

ویزیت اولیه کودک به دندانپزشک چه زمانی است

ویزیت اولیه کودک به دندانپزشک چه زمانی است

آنچه در این نوشته خواهید خواند:

ویزیت اولیه کودک به دندانپزشک چه زمانی است

اگر می خواهید بدانید که ویزیت اولیه کودک به دندانپزشک چه زمانی است در ادامه با ما همراه باشید ، ویزیت اولیه مراجعه به دندانپزشک به طور كلی در سن 1 سالگی یا در طی 6 ماه پس از رشد اولین دندان به دندانپزشك می باشد.

اولین ویزیت دندانپزشکی

اولین ویزیت دندانپزشکی معمولاً کوتاه است و اگر درمانی بخواهد بسیار زمان اندکی را صرف این کار می کنند. این ویزیت به کودک شما فرصتی می دهد تا به روشی غیر تهدیدآمیز و دوستانه با دندانپزشک ملاقات کند. برخی از دندانپزشکان ممکن است از والدین بخواهند که هنگام معاینه کودکشان روی صندلی دندانپزشکی بنشینند و کودک خود را در آغوش بگیرند.

همچنین ممکن است در طی بخشی از ویزیت از والدین خواسته شود که بیرون اتاق معاینه منتظر بمانند تا رابطه ای بین کودک و دندانپزشک ایجاد شود.

در طول معاینه چه کاری انجام می شود؟

در طول معاینه ، دندانپزشک تمام دندان های کودک شما را از نظر پوسیدگی و هرگونه مشکل احتمالی در لثه ، فک و بافت های دهان را مورد بررسی قرار می دهد. در صورت وجود ، دندانپزشک یا متخصص بهداشت هر دندان را تمیز کرده و نیاز دندان کودک شما را به فلوراید ارزیابی می کند. آنها همچنین به والدین در مورد اصول درست بهداشت دهان و دندان برای کودکان آموزش می دهند ، در مورد مسائل رشد دندان صحبت می کنند و به هر گونه سوال شما پاسخ می دهند.

سوال متداول والدین در مورد مراجعه به دندانپزشک

یک سوال متداول که والدین می پرسند این است که “چه زمانی باید کودکم را برای معاینه به دندانپزشکی ببرم؟” طبق انجمن دندانپزشکان اطفال ، توصیه می شود بچه ها برای اولین بار در هنگام رویش دندانهای شیری یا هنگام رویش اولین دندان ، برای اولین معاینه به دندانپزشک مراجعه کنند.

اگرچه به نظر زود می رسد ، اما این ویزیت برای اطمینان از اینکه کودک شما هیچ مشکل لثه یا پوسیدگی دندانی ندارد و دندان های او در حال رویش و رشد مناسب و طبیعی هستند ، ضروری است. دندان های شیری می توانند از شش ماهگی شروع به رشد کنند ، بنابراین مطمئن شوید که ویزیت و معاینه دندانپزشکی آنها خیلی عقب نیوفتد.

مراجعه به موقع به دندانپزشک

مراجعه به موقع می تواند از بروز یکسری مشکلات جلوگیری کند مثل :

  • خطرات پوسیدگی و تغییر رنگ با رشد اولین دندان شیری کودک آغاز می شود.
  • مراقبت دندانپزشک بسیار مهم است ، زیرا نوزادان مبتلا به بیماری دندان نمی توانند بی حسی را در مطب برای درمان استفاده کنند.
  • کودکان خردسال با بیهوشی عمومی برای ترمیم خرابی دندان به اتاق عمل برده می شوند.

موضوعاتی که دندانپزشک با شما در میان می گذارد شامل موارد زیر می باشد :

  • اقدامات بهداشت دهان و دندان برای دندان ها و لثه های کودک و پیشگیری از خرابی و پوسیدگی
  • نیاز به فلوراید
  • عادات بد و مضر (مکیدن انگشت شست ، دندان قروچه ، مکیدن لب و … )
  • دندان درآوردن و رشد دندان جدید
  • تغذیه مناسب

برنامه معاینات دندانپزشکی

بسیاری از دندانپزشکان هر 6 ماه یکبار به شما می گویند که کودکان را برای مراجعه پیش آنها ببرید تا معاینه دندان کودک را انجام دهند. مراجعه به دندانپزشک را در سنین پایین کودک افزایش دهید تا رشد دندان ها را کنترل کرده و هرگونه مشکلی را سریعتر درمان کنند.

در اولین ملاقات از شما خواسته می شود که فرم های اطلاعات پزشکی و بهداشتی مربوط به کودک را تکمیل کنید.

چه تفاوتی بین دندانپزشک کودک و دندانپزشک معمولی وجود دارد؟

یک دندانپزشک کودک حداقل دو سال آموزش اضافه تری را در دانشکده دندانپزشکی می گذراند. این آموزش بر مدیریت و درمان دندانهای در حال رشد کودک ، رفتار کودک ، رشد و نمو دندان ها و نیازهای ویژه دندانپزشکی کودکان تمرکز دارد.

اگرچه هر یک از دو دندانپزشک ( کودک و عمومی ) می توانند نیازهای مراقبتی بهداشت دهان و دندان کودک شما را رفع کنند ، اما دندانپزشک کودکان ، دستیاران آنها و حتی دکوراسیون مطب همگی برای مراقبت از کودکان و آرامش آنها طراحی شده اند. اگر کودک شما مشکل خاصی دارد ، به  دندانپزشک باید بگویید تا در نظر گرفته شود. از دندانپزشک یا پزشک کودک خود بپرسید که چه مواردی را بعد از معاینه دندان های کودک شما توصیه می کنند.

چه زمانی کودکان باید اولین رادیوگرافی دندان خود را انجام دهند؟

هیچ قانونی برای زمان شروع عکس برداری با اشعه ایکس دندان وجود ندارد. برخی از کودکانی که ممکن است در معرض خطر بیشتری برای مشکلات دندانی قرار بگیرند ، به عنوان مثال : کسانی که مستعد پوسیدگی دندان هستند یا دارای شکاف لب / کام قرار دارند ، باید عکس برداری با اشعه ایکس زودتر از دیگران انجام شود.

معمولاً اکثر کودکان در سن 5 یا 6 سالگی عکس برداری با اشعه ایکس انجام می دهند. از آنجا که کودکان حدود 6 سالگی به بعد دندان های شیری ندارند و دندان دائمی آن ها رشد می کند ، عکس برداری نقش مهمی در کمک به دندانپزشک دارد. دندان های دائمی در فک رشد می کنند و به دنبال مشکلات بایت هستند و می توانند تمیز و سالم بودن دندان ها را تشخیص دهند. پس برای مراجعه و جلوگیری از مشکلات دندانی کودکتان در بزرگسالی هرچه زودتر مراجعه کنید.

امیدواریم که این مطلب ( ویزیت اولیه کودک به دندانپزشک چه زمانی است ) مورد رضایت شما عزیزان واقع شده باشد. برای دیدن مطالب بیشتر به سایت کلینیک حکیم مراجعه کنید.