02634027070

02634027071

LOCATION

البرز - فردیس - بین فلکه دوم و سوم - مابین خیابان 25 و 27

چگونه مینای دندان را تقویت کنیم

چگونه مینای دندان را تقویت کنیم

آنچه در این نوشته خواهید خواند:

چگونه مینای دندان را تقویت کنیم ؟

برای جواب این سوال که چگونه مینای دندان را تقویت کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا نکات مهم را به شما ارئه کنیم. طبق اطلاعات انجمن دندانپزشکی مینای دندان سخت ترین ماده در کل بدن است. مینای دندان با 96 درصد مواد معدنی ، معدنی ترین ماده در بدن است. این مواد معدنی که شامل فسفات و کلسیم هستند ، مینای دندان را با دوام ساخته و در برابر آسیب مقاومت می کنند.

متأسفانه ، هنگامی که مینای دندان خود را از دست دادید ، نمی توانید آن را پس بگیرید. برخلاف استخوان ها یا سایر قسمت های بدن شما ، مینای دندان نمی تواند خود را بازسازی کند زیرا هیچ سلول زنده ای ندارد.

عوامل از دست رفتن مینای دندان

با افزایش سن ، سطح مواد معدنی در دندان و دهان به طور طبیعی کاهش می یابد. این فرآیند که به مین زدایی معروف است ، می تواند مینای دندان شما را ضعیف کرده و حتی منجر به پوسیدگی دندان شود. مین زدایی و پوسیدگی دندان که به آن پوسیدگی دندان یا حفره نیز گفته می شود ، می تواند هنگامی ایجاد شود که باکتری ها و قند در دهان شما اسیدهایی ایجاد کنند که مینای دندان شما را از بین می برند.

عوامل دیگر مانند خوردن غذاهای بسیار سفت و سخت می توانند مینای دندان شما را ترک بریزند ، خرد کنند و یا صدمه بزنند. این امر به ویژه اگر مینای دندان شما ضعیف شده باشد ، بیشتر صدق می کند.

مواد معدنی تقویت کننده مینای دندان

بدن شما سعی می کند با تأمین مواد معدنی دهان ، که فرآیند معروف به بازسازی مجدد است ، با اثرات مین زدایی مقابله کند. بزاق نقش عمده ای در تجدید ساخت مجدد دارد. بزاق که توسط غدد بزاقی در دهان شما تولید می شود ، حاوی فسفات ، کلسیم و سایر مواد معدنی است که به طور طبیعی دندان های شما را تقویت کرده و دهان را از میکروب های معمولی پاک می کند. بزاق دهان شما را به محیط اسیدی کمتری تبدیل می کند.

بدون درمان ، از بین بردن مواد شیمیایی می تواند مینای دندان شما را ضعیف کرده و در برابر پوسیدگی دندان آسیب پذیر کند. خوشبختانه امکان تقویت مینای دندان شما قبل از پوسیدگی دندان وجود دارد.

6 روش برای تقویت مینای دندان

1. علائم و نشانه های ضعیف شدن مینای دندان خود را تشخیص دهید.

علائم و نشانه های مینای دندان ضعیف عبارتند از :

دندان های زرد :

مینای دندان سالم در واقع شفاف است ، به این معنی که نیمه شفاف است. مین زدایی لایه مینای دندان شفاف را از بین می برد و لایه زیرین عاج را که سفید ، خاکستری ، زرد یا سفید است نشان می دهد. در نتیجه ، دندان های شما زردتر به نظر می رسند.

حساسیت :

مینای دندان ضعیف ممکن است باعث افزایش حساسیت دندان به غذاهای گرم ، سرد یا شیرین شود ، زیرا از بین رفتن مینای دندان عاج را در معرض دید قرار می دهد.

زبری :

مراحل اولیه از بین رفتن مینای دندان می تواند باعث زبری ، به ویژه در اطراف لبه های دندان شما شود.

2. مسواک بزنید.

مسواک زدن منظم دندان ها می تواند به از بین بردن باکتری هایی که منجر به از بین بردن مواد معدنی و پوسیدگی دندان می شوند ، کمک کند.

3. از خمیر دندان های حاوی فلوراید استفاده کنید.

استفاده از خمیر دندان های حاوی فلوراید می تواند فواید مسواک زدن را در صرفه جویی در مینای دندان تقویت کند. فلوراید یک ماده معدنی طبیعی است که باعث می شود مینای دندان در برابر اسید مقاومت بیشتری داشته باشد. این ماده معدنی همچنین می تواند پوسیدگی اولیه را معکوس کرده و سرعت جذب مینای دندان را در مواد معدنی افزایش دهد.

4. شکر را قطع کنید.

باکتری های ایجاد کننده حفره از قندهای باقی مانده در دهان شما از غذاها و نوشیدنی های شیرین تغذیه می کنند. قطع قند می تواند به گرسنگی باکتری های مضر کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که دفعات مصرف قند بیش از مقدار قندی که می خورید مهم است.

5. آدامس بدون قند بجوید.

آدامس تولید بزاق در دهان شما را تحریک می کند ، که به شما کمک می کند تا اسید را برای تنظیم سطح pH شستشو دهید. البته از جویدن آدامس با شکر خودداری کنید ، زیرا در واقع خطر پوسیدگی را افزایش می دهد.

6. مراقب آنچه می خورید باشید.

غذاهای سالم برابر با دندان های سالم هستند. برخی از غذاها مزایای ویژه ای برای مینا سازی دارند :

  • غذاهای غنی از کلسیم بیشتر بخورید.

کلسیم به استحکام مینای دندان کمک می کند. غذاهای غنی از کلسیم شامل پنیر ، ماست ، ساردین و ماهی قزل آلا ، دانه ها ، لوبیا و عدس ، بادام و پروتئین آب پنیر است.

  • ویتامین D بیشتری دریافت کنید.

ماهی سالمون ، شیر ، آب پرتقال ، قارچ و سایر غذاهای حاوی ویتامین D بخورید ، زیرا این ویتامین های مهم با کلسیم برای تقویت مینای دندان کار می کند. در صورت لزوم از مکمل های ویتامین D استفاده کنید.

  • آب بیشتری بنوشید.

آب به شستشوی باکتری ها و کاهش اسید و قندهای دهان کمک می کند. منابع آب ( چشمه ، قنات و… ) و برخی از انواع آب بطری ها نیز حاوی فلوراید هستند که به تجدید مینای دندان شما کمک می کند.

  • به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه کنید.

معاینه با دندانپزشک برای حفظ استحکام مینای دندان بسیار مهم است. دندانپزشک می تواند نکاتی در مورد تقویت مینای دندان به شما ارائه دهد و به شما کمک کند خطر ابتلا به پوسیدگی وحفره را کاهش دهید.

امیدواریم که این مطلب ( چگونه مینای دندان را تقویت کنیم ) مورد رضایت شما عزیزان واقع شده باشد. برای دیدن مطالب بیشتر به سایت کلینیک حکیم مراجعه کنید.