02634027070

02634027071

LOCATION

البرز - فردیس - بین فلکه دوم و سوم - مابین خیابان 25 و 27

ژل بی حسی لثه دندانپزشکی

ژل بی حسی لثه دندانپزشکی

آنچه در این نوشته خواهید خواند:

ژل بی حسی لثه دندانپزشکی

دندانپزشکان اغلب برای انجام کارهای دندانپزشکی بعد از معاینه بیمار از بی حسی در محل مورد نظر و لثه استفاده می کنند، که بیمار درد نکشد و کار خود را درست انجام دهند. یکی از روش های بی حسی لثه استفاده از ژل بی حسی لثه دندانپزشکی می باشد.

ژل بی حسی را دندانپزشک با استفاده از یک وسیله مخصوص روی لثه می مالد تا لثه بیمار بی حس شود، سپس تزریق بی حسی را به لثه از طریق سوزن انجام می دهد و بیمار اصلا متوجه فرو رفتن سوزن به لثه خود نمی شود.

برای چه افرادی از ژل بی حسی استفاده می شود؟

برای کسانی که از تزریق سوزن بی حسی می ترسند و روی صندلی دندانپزشکی استرس دارند می توان به راحتی مدیریت اضطراب و درد در صندلی دندانپزشکی کاملا این ژل مناسب می باشد. بی حسی موضعی باعث کاهش ناراحتی جزئی ناشی از وارد کردن سوزن می شود، که تا عمق 2 تا 3 میلی متر موثر است و فقط در محل آماده سازی باید استفاده شود.

دندانپزشک باید از مقدار درستی برای بی حسی استفاده کند، چون استفاده بیش از حد می تواند علاوه بر لثه کام نرم و حلق را نیز بی حس کند. بی حسی موضعی باید 1 تا 2 دقیقه در تماس با بافت نرم باقی بماند تا بی حسی را انجام دهد.

دلیل استفاده از ژل بی حسی

تقریبا همه مردم فوبیای دندانپزشکی دارند و قادر به درمان فوبیای خود نیستند. بنابراین، اغلب لازم است دندانپزشکان از روش های مختلفی برای درمان استفاده کنند تا بیماران هراسی نداشته باشند. دندانپزشکان با استفاده از راه حل های مختلف، محصولات و درمان های متفاوت که به بیماران ارائه می دهند اطمینان حاصل می کنند که فرد فوبیای خود را از دست داده و قادر به درمان بیماران هستند.

دلایل ترس بیماران از دندانپزشکی

برای بسیاری از بیماران، فوبیای مراجعه به دندانپزشکی آن ها حول ترس از درد، تزریق و بی حسی می چرخد. اغلب، اگر بیمار نتواند بر فوبیای خود غلبه کند، دندانپزشکان توصیه می کنند که از ژل بی حسی برای کاهش درد و ایجاد آرامش بیشتر در هنگام آماده سازی ذهنی برای درمان استفاده شود.

آیا ژل بی حسی لثه دندانپزشکی موثر است؟

بله، بی حسی موضعی یک روش کاملا موثر است. اگر از درد دندان، سوزن یا تزریق هراس دارید، دندانپزشک می تواند قبل از تزریق ژل بی حسی را روی لثه های شما بمالد، که این کار به کاهش درد سوزن هنگام ورود به بافت لثه بسیار کمک می کند. بی حسی موضعی در کل یک روش بی حسی است که به ویژه برای کاربردهای خارجی طراحی شده است. بنابراین نیاز به تزریق از طریق سرنگ ندارد.

برای کارهای پیچیده دندانپزشکی، ممکن است فرد به بی حسی موضعی نیاز داشته باشد. با این حال، ژل بی حسی باید به شما کمک کند تا در مواجهه با یک سوزن و همچنین از بین بردن هرگونه درد احساس آرامش کنید و احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

آیا تمام دندانپزشکان از ژل بی حسی استفاده می کنند؟

خیر، فقط برخی از دندانپزشکان از این روش استفاده می کنند. چیزی که اکثر بیماران همیشه متوجه آن نیستند، این است که تزریق بی حسی موضعی به لثه یک مهارت پیچیده است به خصوص اگر تزریق در جای سختی باشد. اگر بیمار مضطرب یا عصبی باشد به دلیل اینکه از فوبیای دندان رنج می برد، بسیار مشکل است.

بنابراین، بسته به مهارت دندانپزشک دارد که شما درد بیشتری را تجربه خواهید کرد یا خیر. برای برخی از بیماران، به ویژه بیمارانی که از فوبیا رنج می برند و برای آرامش در انجام کارهای دندانپزشکی تلاش می کنند، این راه حل می تواند بسیار مناسب باشد. با این حال، دندانپزشکان زیادی هستند که از ژل بی حس کننده استفاده نمی کنند، زیرا به هر حال می توانند تزریقات بدون درد را انجام دهند.

آیا ژل های بی حس کننده حساسیت ایجاد می کنند؟

عامل بی حسی در ژل بی حس کننده معمولاً بنزوکائین است، که در واقع در طیف وسیعی از محصولات مانند انواع قرص ها، داروهای ضد آفتاب و سوختگی، داروهای ضد سوزش و کرم ها برای درمان تحریکات پوستی و.. وجود دارد. برخی از افراد به بنزوکائین حساسیت دارند، اما به ندرت پیش می آید که منجر به واکنش آلرژیک در آنها شود. ایجاد حساسیت در این دارو شامل التهاب یا درماتیت است.

اگر نگران حساسیت به ژل بی حس کننده هستید، قبل از استفاده از آن، با دندانپزشک خود در میان بگذارید تا آن را آزمایش کند. به این صورت که دندانپزشک با استفاده از مقدار کمی از دارو بر روی پوست، واکنش آلرژیک را آزمایش می کند.

آیا می توان از ژل بی حسی لثه دندانپزشکی برای کوکان استفاده کرد؟

بسیاری از کودکان به دلیل دندانپزشکی ترسناک ، محیط غیر دوستانه و درمان دردناک ، دچار دندان هراسی می شوند. استفاده از ژل نومبینگ در دندانپزشکی کودکان بی خطر است و می تواند راهی موثر برای اجازه دادن به دندانپزشک برای انجام درمان مناسب آن ها باشد.

می توانید با ما تماس بگیرید تا درباره دندان های خود مشاوره دریافت کنید، امیدواریم که این مطلب ( ژل بی حسی لثه دندانپزشکی ) مورد رضایت شما عزیزان واقع شده باشد. برای دیدن مطالب بیشتر به سایت کلینیک حکیم مراجعه کنید.