02634027070

02634027071

LOCATION

البرز - فردیس - بین فلکه دوم و سوم - مابین خیابان 25 و 27

ارتودنسی شفاف

ارتودنسی شفاف

آنچه در این نوشته خواهید خواند:

ارتودنسی شفاف

در کلینیک شبانه روزی حکیم روش های مختلفی برای ارتودنسی ارائه می دهیم ، از جمله ارتودنسی شفاف و فلزی ( سنتی ) . در سال های گذشته براکت های فلزی تنها گزینه برای تنظیم کردن دندان ها بود. با پیشرفت تکنولوژی ، اکنون ما می توانیم دندان ها را با ارتودنسی شفاف که همان کار ارتودنسی فلزی را می کنند ، دندان ها را ترمیم کنیم.

اگر در بزرگسالی به فکر انجام ارتودنسی هستید ، هیچ مشکلی وجود ندارد چون از هر پنج بیمار ارتودنسی ، یک نفر بزرگسال است. در بزرگسالی ممکن است ظاهر بریس های فلزی را دوست نداشته باشید ، اما انواع مختلفی از بریس های شفاف وجود دارد که کمتر مورد توجه قرار می گیرند ، بریس هایی با براکت های شفاف.

مقایسه ارتودنسی های فلزی و شفاف

ارتودنسی فلزی از براکت های مربع فلزی و فولاد ضد زنگ ساخته شده اند که با یک نوع چسب خاص و اتصال به مرکز هر دندان به یکدیگر متصل می شوند ( که کاملا مشخص و قابل دیده شدن هستند ) این چسب به اندازه کافی محکم است که براکت ها به دندان های شما بچسبند.

پس از پایان درمان می توان چسب را به راحتی از دندان جدا کرد اصلا جای نگرانی نیست. ارتودنسی فلزی دارای یک سیم نازک است که از طریق هر براکت در فک بالا و پایین متصل شده و از آن عبور می کنند.

ارتودنسی شفاف درست مانند بریس های فلزی سنتی خوب عمل می کند ، بیشتر بزرگسالان از این نوع ارتودنسی استفاده می کنند. بیماران می توانند راحت غذا بخورند ، بنوشند و دندان های خود را تمیز کنند. ارتودنسی شفاف هزینه و ظرافت بیشتری نسبت به فلزی دارند و ظاهر آن ها کاملا با یکدیگر متفاوت است چون در هنگام صحبت کردن و لبخند زدن ارتودنسی شفاف کمتر از فلزی به چشم می آید و در دهان شما بسیار کمتر دیده می شود.

چرا از ارتودنسی شفاف استفاده کنید؟

از ارتودنسی شفاف و دیگر ارتودنسی ها برای مرتب کردن دندان های به هم ریخته و روی هم رفته استفاده می شود ، تا مرتب در کنار یکدیگر قرار بگیرند. در زیر مشکلاتی که با ارتودنسی قابل حل شدن هستند را برای شما ارائه داده ایم :

  • همپوشانی دندان ها
  • دندان های نامرتب
  • فضای زیاد بین دندان ها
  • مشکلات انسداد
  • مشکلات نیش نهفته
  • اختلال عملکرد مفصل فک ( بیرون آمدن ، درد و … )

سن استفاده از ارتودنسی

ارتودنسی فقط مخصوص نوجوانان نیست. حدود 25٪ از کل افراد دارای ارتودنسی هستند که درصد بالاتری نسبت به گذشته است. در دهه ها و سال های گذشته ، مردم فقط هنگام ارتودنسی یک انتخاب داشتند بریس های فلزی.

برخی از بزرگسالان و نوجوانان از انجام ارتودنسی خودداری می کنند بخاطر وجود سیم های ارتودنسی و ظاهر بریس ها که از آن ها خوششان نمی آید و احساس می کنند جذاب نیستند ، اما ارتودنسی مدرن گزینه های درمانی را بیشتر کرده و شما برای انجام ارتودنسی انتخاب های بیشتری برای ظاهر آن دارید.

بریس های شفاف

بریس های شفاف جایگزین شگفت انگیزی برای بریس های فلزی هستند ، آنها در واقع تقریبا همرنگ با دندان شما به نظر می رسند. در کلینیک شبانه روزی حکیم از دندان های شما قالب سفارشی درست می کنند و بعد از گذشت یک تا دو هفته و آماده شدن آن ها به همراه براکت ها به راحتی روی دندان ها متصل می شوند. حتی می توان سیمی که باعث اتصال بین بریس ها می شود نیز فلزی نباشد و همرنگ بریس های شفاف باشد.

نگهداری از ارتودنسی شفاف

مسواک زدن منظم برای سلامت دهان و دندان شما مهم است ، همچنین در کمک به بریس های شفاف شما نقش مهمی دارد. وقتی غذا به براکت های شما گیر می کند ، ظاهر جالبی ندارد.

اگر می خواهید بریس های شفاف برای ارتودنسی استفاده کنید ، متخصص ارتودنسی براکت های شفاف را بر روی سطوح جلوی دندان های شما وصل می کند. سیم کشی از طریق براکت ها انجام می گیرد.

هنگامی که ارتودنسی را انجام دادید و کار شما پیش دندانپزشک تمام شد ، باید برای بررسی کردن آن ها هر ماه یا هر شش هفته یک بار به پزشک خود مراجعه کنید تا تنظیم شوند. طبق تحقیقاتی که انجام شده بیشتر افراد برای تنظیم شدن دندان هایشان به شکل دلخواه بین یک تا سه سال زمان لازم دارند.

هنگامی که بریس های شما بعد از گذشت مدت زمان لازم برداشته شدند ، از نگهدارنده ای برای نگه داشتن دندان های شما طی یک مدت که پزشک به شما می گوید استفاده می کنید.

امیدواریم که این مطلب ( ارتودنسی شفاف ) مورد رضایت شما عزیزان واقع شده باشد. برای دیدن مطالب بیشتر به سایت کلینیک حکیم مراجعه کنید.